×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ادعای تلاقی آب‌ و فاضلاب در شبکه توزیع آب خوزستان غیرواقعی و کذب است

صادق حقیقی پور، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان گفت: ادعای شبکه بهداشت خوزستان مبنی بر تلاقی فاضلاب با شبکه توزیع آب در استان فاقد صحت است.
صادق حقیقی‌پور در خصوص خبر وجود فاضلاب در آب شرب استان و احتمال ابتلای شهروندان اهوازی به هپاتیت A و دیگر عوامل بیماری زا به این دلیل را تکذیب کرد و گفت: طبق گزارش شبکه بهداشت استان خوزستان مطلوبیت میکروبی شبکه توزیع آب شرب شهرهای استان در سال ۹۸ به جزء شبکه مجزای آب اهواز ۹۷ درصد بوده است. حقیقی پور با اشاره و تاکید بر این نکته که همه ی تلاش مجموعه آب و فاضلاب اهواز و استان در این است که بهترین و باکیفیت ترین آب شرب به دست مردم برسد ، افزود: بر اساس آمار ارائه شده مطلوبیت میکروبی شبکه توزیع آب شهرهای باغملک، ایذه، دهدز، بهبهان، آغاجاری، دزفول، شوش و گتوند ۱۰۰ درصد؛ و همین مطلوبیت میکروبی شبکه توزیع آب لالی ۹۸.۸ ، شوشتر ۹۹.۷، هندیجان ۹۹.۳۲، آبادان ۹۹.۷، باوی ۹۸.۷ ، خرمشهر ۹۸.۶ و رامهرمز ۹۸.۳ درصد بوده است.
مدیرعامل شبکه آبفای استان گفت: طبق آمار شبکه بهداشت استان خوزستان مطلوبیت میکروبی شرق اهواز ۹۴ درصد، غرب اهواز ۹۲ درصد و شهرستان کارون ۹۴.۳ درصد است و درصد کلی و میانگین کیفی آب اهواز نیز همچون کشور ۹۷ درصد است، و دلیل پایین تر بودن میانگین مطلوبیت میکروبی اهواز نسبت به میانگین کشوری وجود تعداد بالای انشعابات غیرمجاز به ویژه در مناطق حاشیه شهر است.
حقیقی پور گفت: آمار مطلوبیت میکروبی شبکه توزیع آب مطابق آزمایشگاه مجهز آبفای خوزستان از درصد اعلام شده توسط شبکه بهداشت نیز بالاتر است زیرا در نوع نمونه گیری آب در آزمایشگاه های بهداشت و آبفا تفاوت‌هایی وجود دارد ولی به هیچ عنوان نمی تواند عامل و یا دلیلی برای ابتلای شهروندان به هپاتیت A تلقی شود؛ و شهروندان در این خصوص نگران نباشند.

۵۰هزار انشعاب غیرمجاز آب در اهواز وجود دارد!

صادق حقیقی پور عنوان کرد: در اهواز بیش از ۵۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب وجود دارد که برخی از آنها لوله های آب را از میان فاضلاب عبور داده اند. و با وجود این که از ساکنان مناطق حاشیه‌ای درخواست شده که در قبال مبلغ اندک ۵۰ هزار ریال انشعاب مجاز از شرکت آبفا دریافت کنند اما به هیچ عنوان حاضر به قبول این مساله نیستند. وی افزود: مطابق گزارش ارائه شده توسط شبکه بهداشت استان خوزستان میزان کلر موجود در شبکه توزیع آب درصد از میانگین کشوری نیز بالاتر است.
مدیرعامل شبکه آبفای خوزستان توضیح داد: مطابق نتایج ارائه شده توسط آزمایشگاه های شرکت آبفای خوزستان مطلوبیت میکروبی شبکه توزیع آب استان در سال ۹۸ عدد ۹۹.۳۹ درصد و مطلوبیت کلرسنجی نیز ۹۹ درصد بوده است. مطلوبیت میکروبی سه ماهه نخست امسال نیز ۹۹.۵۶ درصد و مطلوبیت کلر باقی مانده در شبکه توزیع آب استان ۹۹.۵۶ درصد است که البته این آمار بدون در نظر گرفتن نمونه های شرکت آبفای اهواز است.
مدیرعامل آبفای خوزستان درخصوص تغییر رنگ و بوی آب شرب اهواز در برخی ساعات گفت: دلیل این مساله پمپاژ مستقیم آب از شبکه توزیع است در برخی ساعات به دلیل افزایش مصرف آب شاهد افت فشار در شبکه هستیم و پمپ های خانگی با فشار بر این شبکه باعث ایجاد مکش منفی می‌شوند. سطح آبهای زیرزمینی در اهواز نسبت به وجود شبکه توزیع بالاتر است و این احتمال وجود دارد که در اثر فشار پمپ های خانگی در زمان پیک مصرف ، آبهای زیرزمینی از طریق محل های جوش و ترک لوله ها وارد شبکه شوند.
حقیقی پور با رد وجود تلاقی آب و فاضلاب در آب شرب گفت: در صورت وجود چنین مساله ای شبکه بهداشت باید به ما نامه بزند و نتایج نمونه گیری های خود را اعلام کند در حالی که تاکنون چنین نامه‌ای به ما ارجاع داده نشده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true