×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پاسخ معاون شهردار اهواز در خصوص عدم جمع‌آوری برخی بازارهای کپری و دستفروشی

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: برچیدن این بازارها ملاحظات اجتماعی و سیاسی و امنیتی دارد؛ طبق گفته یکی از مسئولان امنیتی، حتی اگر شهرداری بخواهد نسبت به جمع‌آوری این بازارها اقدام کند، آنها ملاحظاتی دارند.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به انتقادها نسبت به عملکرد شهرداری در خصوص عدم جمع‌آوری برخی بازارهای کپری و دستفروشی، گفت: برچیدن این بازارها ملاحظات اجتماعی و سیاسی و امنیتی دارد؛ طبق گفته یکی از مسئولان امنیتی، حتی اگر شهرداری بخواهد نسبت به جمع‌آوری این بازارها اقدام کند، آنها ملاحظاتی دارند.

علیرضا عالیپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در اهواز حدود ۳۲ بازار در وضعیت‌های سد معبر، دست‌فروشی و کپری وجود دارد که بازار کیان در خیابان‌های زینب، فراهانی، بازار خیابان جعفری، بازار صدف، بازار سلطانی، بازار فاز ۴ کوی ملت (شب بازار)، بازار فاز ۳ کوی ملت، بازار خیابان کارگر، بازار ملاشیه، بازار حصیرآباد، بازار دروازه، بازار عامری و بازار کوی طاهر شاخص‌ترین بازارهای کپری و دست‌فروشی و وانت‌باری هستند.

وی افزود: بازار معروف به بازار عبدالحمید در خیابان نظامی نیز یکی از بازارهای قدیمی اهواز محسوب می‌شود که شرایط مشابهی دارد.

عالیپور گفت: در پی اعلام محدودیت‌های اجتماعی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، از چند روز پیش جمعه بازار، شب بازار، بازار پرنده‌فروشان، بازار عبدالحمید، بازار الغدیر و بازار جعفری تعطیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: به فروشندگان بازارچه صدف نیز تذکر دادیم که محصولات خود را کامل بفروشند زیرا بازار صدف نیز تا ۴۸ ساعت آینده جمع‌آوری می‌شود. محدودیت‌های ترافیکی شدیدی نیز از شنبه شب در بازار کیان در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به اظهار نظر یکی از مسئولین بهداشتی اهواز در خصوص عدم اقدام شهرداری برای جمع‌آوری دست‌فروشان و بازارچه‌ها، گفت: این اظهار نظرها را به حساب عدم آشنایی این مسئول با موضوع مدیریت شهرستان اهواز و کم بودن سوابق ایشان در این عرصه می‌گذاریم زیرا اینها موضوعات جدیدی نیستند و اگر ایشان در جلسات بیشتری در فرمانداری اهواز شرکت کنند، متوجه می‌شوند که اگر این مشکلات را از چشم شهرداری ببینند به معنی این است که اشراف دقیقی بر مسائل اداری ندارند.

وی اظهار کرد: ما مدیریت واحد شهری نداریم؛ اگر مدیریت واحد شهری داشتیم نخست باید عوامل بهداشت، زیرمجموعه شهرداری قرار می‌گرفتند و پلیس راهنمایی و رانندگی و ارگان‌های ذی‌ربط هم باید بخش‌هایی از ادارات شهرداری می‌شدند.

عالیپور گفت: شهرداری اهواز در خلاء مدیریت واحد شهری، در پاکسازی و حفظ و مراقبت معابر تنها است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک شورای تامین و ستاد مقابله با کروناویروس خوزستان در روز شنبه، بیان کرد: در این جلسه فرماندار اهواز و برخی مسئولین امنیتی پاسخ‌های خوبی به مسئولان بهداشتی دادند و گفتند که برچیدن این بازارها نیاز به پیوست‌ها، مطالعات و اظهارنظرهای امنیتی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: برچیدن این بازارها ملاحظات اجتماعی و سیاسی و امنیتی دارد؛ طبق گفته یکی از مسئولان امنیتی، حتی اگر شهرداری بخواهد نسبت به جمع‌آوری این بازارها اقدام کند، آنها ملاحظاتی دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد واحدهای صنفی تعطیل شده‌اند. فرض کنیم ۱۰ درصد این اصناف، واحدهای کپری و دست‌فروشی باشند بنابراین نصف این واحدها تعطیل شده‌اند.

عالیپور گفت: فرماندار اهواز علاوه بر تشکر از زحمات اکیپ‌های مشترک شهرداری اهواز و سازمان صمت و اماکن نیروی انتظامی و تعزیرات، خطاب به مسئولان بهداشتی پرسید که چند درصد شیوع کرونا بر اثر فعالیت واحدهای صنفی است و چند درصد واحدهای صنفی، کپری هستند و چند درصد واحدهای کپری باقی مانده‌اند؟ بنابراین اگر این موارد را حساب کنیم، متوجه می‌شویم سهم واحدهای کپری در این مساله بخش ناچیزی است.

وی بیان کرد: نباید زحمات شهرداری در حالی زیر سوال برود که دو نفر از نیروهای شهرداری به دلیل ابتلا به کرونا و یک نفر بر اثر فعالیت شبانه‌روزی و عدم مراجعه به پزشک، جان خود را از دست داده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اضافه کرد: ما سعی کرده‌ایم با اخلاق متعهدانه نسبت به برخی مسئولان، در خصوص برخی سوءعملکردها در بهداشت و درمان مانند نحوه امحاء و دفع پسماندها و زباله‌های عفونی، برخورد با مراجعین و نظافت درون محوطه بیمارستان‌ها چیزی نگوییم و تنها به صورت سربسته گفته‌ایم که مسئولیت‌های اجتماعی خود را نیز مد نظر قرار دهند.

وی گفت: شهرداری کاملا متکی به درآمدهای صنفی و مردم است و در دو ماه اخیر در شرایط تعطیلی قرار گرفته است بنابراین درآمد شهرداری اهواز نیز صفر شده است اما آیا درآمد واحدهای پزشکی و درمانی نیز صفر شده یا بالاتر رفته است؟

عالیپور افزود: نباید زحمات مجموعه‌ای را به گونه‌ای زیر سوال ببریم که اگر آنها نیز صحبت کنند دیگر نتوانیم مسائل را جمع کنیم.

وی بیان کرد: زحمات شهرداری اهواز در جلسه ستاد مقابله با کرونای خوزستان در زمینه محلول‌پاشی، دفن بهداشتی جانباختگان ناشی از کرونا در باغ فردوس، اعمال محدودیت ترافیکی، تعطیلی پارک‌ها و موارد دیگر مورد تقدیر استاندار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به تبعات خاموش کردن پارک‌ها، گفت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار فضای سبز کنار پارک‌ها مورد سرقت قرار گرفته‌اند و خسارت زیادی به تاسیسات ما وارد شده است.

وی عنوان کرد: صرف نظر از اینکه این محلول‌پاشی چقدر موثر است و مدت زمان تاثیر آن چقدر است، مجددا محلول‌پاشی معابر پرتردد آغاز شده است. گرچه گاز کلر، باعث از کار افتادن نیمی از خودروهای سبک شهرداری شده است.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true