×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
گرمای ۵۰ درجه در خوزستان و ایلام

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از شنبه ۲۸ تیر ‌تا ۳۱ تیر در خوزستان و جنوب ایلام ‌‌رخداد دمای ۴۹ و‌ ۵۰ درجه و حتی بالاتر پیش‌بینی و توصیه می‌شود جهت جلوگیری از گرمازدگی از تردد غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب اجتناب شود.

صادق ضیائیاندر تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، بیان کرد: امروز رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های مازندران، خراسان شمالی، گلستان، شمال خراسان رضوی و شمال‌غرب، همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان، شاهد هستیم.
وی ادامه داد: فردا ۲۷ تیر در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، شمال خراسان رضوی و شمال آذربایجان غربی، همچنین ارتفاعات البرز بارش پراکنده خواهیم داشت؛ این شرایط روز ۲۸ تیر در ارتفاعات البرز و استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی حاکم است.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در مناطقی که ذکر شد‌ احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد که ‌توصیه می‌شود احتیاط در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.
ضیائیان بیان کرد: ‌در سه روز آینده رشد ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات زاگرس در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، غرب اصفهان، لرستان، قم و استان مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
وی اظهار کرد: از شنبه ۲۸ تیر ‌تا سه شنبه ۳۱ تیر در خوزستان و جنوب ایلام ‌‌بالا بودن دمای احساسی، رخداد دمای ۴۹ و‌ ۵۰ درجه و حتی بالاتر در طی بازه زمانی ذکر شده پیش‌بینی می‌شود،‌‌ توصیه می‌شود صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف‌ و اجتناب از ترددهای غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، در دستور کار باشد.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: ‌از یکشنبه ۲۹ تیر تا سه‌شنبه ۳۱ تیر در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است و در نوار شمالی کشور افزایش دمای ۳ تا ۶ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان افزود: در پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات همراه با باد و گرد و خاک است.
وی گفت: در این مدت در مناطق شرقی کشور، به دلیل وزش باد شدید احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد که توصیه می‌شود محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها در دستور کار باشد.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ ترین مرکز استان خواهد بود.
ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۶ و ۲۶ درجه خواهد بود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در تهران آسمان ابری، جهت باد جنوب غربی و سرعت باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۲۵ درصد است.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true