×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
استیلای دست فروشان!

  اهواز کلانشهریست با حدود چهارصد هزار  حاشیه نشین که متاسفانه مسوولان شهری از آن غافل شده اند. بحث اصلی من  مشکل مترو و فاضلاب و کمبود پارکینگ و …نیست.

بلکه این چهارصد هزار نفر که معادل جمعیت یک شهر متوسط است نیاز شغلی دارند که متاسفانه نادیده گرفته شده است. از این رو بسیاری از آنان به فروش مواد مخدر و سرقت و بزه کاری متوسل شده اند و برخی نیز به دستفروشی روی آورده و سر بار مناطق مرکزی شهر اهواز شده اند. با گسترش بساط دستفروشها، خیابانهای مرکزی شهر، تقریبا مسدود شده و آمد و شد خودرو و عابر پیاده در آن مختل شده است. همچنین کسبه ی هسته ی مرکزی شهر که مالیات و عوارض می دهند و برخی نیز باید کرایه محل و پول شاگرد و آب و برق و غیره بپردازند گرفتار شدهاند .

زیرا راه ورود مشتری و کالا به فروشگاهشان بسته شده و ناچارند با دستفروشها درگیر شده و عواقب آن را به جان بخرند.  از طرفی دستفروشها علاوه بر درگیری با مغازه داران و فروشگاهها، با عابران و خودروها و سایر بساطی ها نیز درگیری فیزیکی داشته و در خیابانها ، فضای رعب و وحشت و ناامنی حاکم کرده اند. زیرا گاهی چاقو کشی کرده و با چوب و چماق و الفاظ رکیک درگیر می شوند. سالهاست متولیان شهر اهواز برخلاف سایر شهرها و کلانشهر ها از مسایل شهر خودشان غفلت کرده اند و حالا هر چند بسیار دیر شده اما بخصوص بخاطر شیوع کرونا که هم ردیف طاعون ارزیابی شده لازم است مسوولان شهری یعنی شهرداران و فرماندار و نمایندگان شورای شهر و مجلس و فرماندهان نیروی انتظامی جلسه ای مشترک ترتیب دهند تا این مشکل را به شکل ساختارمند و با همکاری یکدیگر برطرف کنند.

باید چندین بازارچه در نقاط مختلف اهواز ترتیب داد که دارای حصار و امنیت و آب و برق باشد که بتواند چندین هزار بساطی را در خود جا داده و به نوعی اشتغال رسمی برای آنها ایجاد کند.

فراموش نکنید اینها همشهریان کمتر برخوردار ما هستند و نمی توان آنها را نفی کرد؛ بلکه باید آنها و حرفه شان را به رسمیت شناخت و برای آنها با کمترین هزینه  و در واقع با سرمایه ی خودشان شغل ایجاد کرد.  غفلت از آنها  یعنی تاراندن آنها به سمت اعمال زیر زمینی که می تواند مشکلات امنیتی کلانی برای کل استان و تمام ایران ایجاد کند. فراموش نکنید در آنسوی مرزها زمینه ی ناامنی را بر عهده ی خیل بیکاران لحاظ کرده اند.

آنها هم حق داشتن شغل و رفاه را دارند اما سربار شدن آنها در مرکز شهر یعنی اختلال در روند بازار و کسادی اقتصادی سایر کسبه ی رسمی اهواز که همین حالا هم  گرفتاری مالی فراوانی دارند.

هم اکنون در سایر کلانشهرها این مشکل با ایجاد بازارچه های مختلف برطرف شده است. ضمن اینکه با سرمایه ی خود این عزیزان برایشان زمینه کسب و کار   و شغل نیز  در محل هایی مشخص ،فراهم گشته است. درخواست اکید می شود از مسوولان استان که از از غفلت و خموشی خارج شده و با دلسوزی و پشتکار ، شهر اهواز را به جایگاه شایسته ای که سزاوارش است، برسانید.

اهواز را نجات دهیم!

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true