×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اولین کلینیک حقوق کودک اهواز افتتاح شد

به گزارش امور ارتباطات معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز، شب گذشته اولین کلینیک حقوق کودک اهواز با حضور دکتر عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهرداری در سرای محله کوی رمضان افتتاح شد.

مسعود امینی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در تشریح جزئیات این خبر عنوان کرد: با تلاش و پیگیری های اعضای شورای اسلامی شهر و ظرفیت سازی صورت گرفته در سرای محلات زیرنظر شهرداری و توجه به حقوق کودکان، شب گذشته اولین کلینیک حقوق کودک در اهواز افتتاح شد.
وی با اشاره به این که در دین مبین اسلام و احوالات نبی مکرم اسلام (ص) بر احترام به حقوق کودکان تاکید شده است، ادامه داد: با هماهنگی استانداری و برگزاری نشست های مشترک، در بودجه سال ۹۹ احداث و راه اندازی پارک های تخصصی مادر و کودک پیش بینی شده است.
معاون شهردار افزود: در همه سرای محلات کودکان و نوجوانان به همراه مادران خود بیشترین استقبال را از برنامه ها دارند. بدین جهت شهرداری اهواز آماده برگزاری سایر دوره های مرتبط برای کودکان در سرای محلات است.
در بخش دیگری از برنامه افتتاحیه که در سالن آمفی تئاتر سرای محله کوی رمضان برگزار شد، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با ابراز خوشحالی از حضور در اهواز گفت: یکی از بهترین ابزارهای بشر برای رسیدگی به حقوق کودکان، کلینیک های حقوق شهروندی است.
وی با ابراز این که نوع نگاه در سایر کلینیک های حقوقی پیشگیرانه است، تاکید کرد: با سرمایه گذاری در کلینیک های حقوقی می توان بسیاری از مشکلات را حل و فصل کرد.
معاون حقوق بشر وزارت دادگستری با عنوان این که کلینیک ها در کنار آموزش های شهروندی خدمت رسان شهروندان هستند، افزود: این مراکز می توانند از کودکان در زمینه های مختلف خصوصا در برابر تکدی گری و دیگر مسایل مانند کودکان کار یا خیابانی محافظت و مراقبت نمایند.

محمود عباسی ترویج حقوق شهروندی، ارائه مشاوره در حوزه حقوق کودک به خانواده‌ها، تربیت مربی حقوق کودک و مدیریت آسیب‌های اجتماعی را از جمله ماموریت‌های این کلینیک‌ها برشمرد.
وی در پایان عنوان کرد: با توجه به پیگیری مستمر شهرداری در زمینه خانه های بازی و فراموز آماده هرگونه همکاری در جهت حل مسائل و مشکلات پیش رو است.
به گزارش امور ارتباطات   تفاهم نامه ای در این خصوص فیمابین وزارت دادگستری و شورای اسلامی شهر اهواز امضا و هادی قنوات به عنوان مسئول نمایندگی انجمن علمی کودک ایران و مسئول دفتر کلینیک حقوق کودک انتخاب شد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true