×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
وقتی تشکیلات انتخاباتی موسوم به ائتلاف انقلاب عجله دارد!

  پس از قلع و قمع گسترده‌ی نامزدهای انتخابات این دوره‌ی مجلس، از میان باقی‌ماندگان، و بصورت خاص در اهواز، ائتلاف‌های سه نفره ( بنا بر ظرفیت سه نفره‌ی نمایندگی از این حوزه ) بلافاصله آغاز به هم‌اندیشی‌های چندنفره نمودند و هر خروجی منجر به معرفی سه نفر شد که آن چیزی که بیشتر از هر چیزی به چشم آمده، فهرست‌های قومی است.
این ترکیب‌سازی‌های قومی در یک قومیت بیش از دیگر اقوام به چشم می‌آید و کافی است مروری شتابزده بر تبلیغات و پوسترهای سه نفره انداخت تا بر اساس ترکیب قومی این سه‌گانه‌ها، پنداشت و باور و اعتقاد این نامزدها به حقوق همه‌ی اقوام، تکثرگرایی، فراقومی عمل کردن، شهر را برای همه‌ی اقوام دانستن و اعتقاد به همزیستی و هطرازی یکسان با همه‌ی شهروندان را از خلال تبلیغات آنها کسب کرد و نتیجه گرفت که تا چه میزان از توسعه‌ی سیاسی و عدالت در شهرنشینی و مراعات حق و حقوق همه‌گان بهره‌ور هستیم!
وقتی تمام این سه‌گانه‌ها متعلق به یک قومیت است، چگونه نامزدهای دیگر اقوام حتا به ذهن‌شان راه دهند تا با یک یا دو نفر از این نامزدهای برآمده از تعلق قومی ائتلاف کنند و فهرستی سه نفره و فراقومی ارائه دهند؟!

چرا این دوستان گران مایه و عزیز جلوتر از دماغ شان را نمی بینند؟! آیا نیروهای ائتلاف انقلابی باید این قدر محصور در یک تفکر خام و غیرفراگیر و منحصر به یک قومیت عمل کنند؟! همین شما هستید که باعث و بانی اختلاف افکنی و تفرقه و نزاع میان اقوام هستید! آقایان محض رضای خدا بگذارید عرب ها و بختیاری ها و شوشتری ها و بهبهانی ها و دزفولی ها مثل همه ی سالهای دورتر که در کنار هم زندگی و کردار و رفتار همسایگی و همجواری بدون مرزبندی سیاسی بر حیات شان حاکم بود، کارشان را بکنند!! چرا فکر می کنید با معرفی سه نیروی گیریم شریف و عزیز عرب ، به عرب ها خدمت کرده اید؟! آیا خود جامعه ی عرب از این حرکت شما استقبال می کند؟! آیا عرب هایی که با بختیاری ها و یا اقوام دیگر در هم تنیده اند ، از این فهرست سه نفره ی منحصر به سه عرب ، حالشان بد نمی شود؟!
در حذف وسیع نیروهای اصلاح‌طلب در سراسر کشور تا جایی که در برخی از حوزه‌ها و شهرها به صراحت عنوان شده حتا یک نیروی اصلاح‌طلب تایید نشده؛ و بنابراین جبهه‌ی موسوم به اصلاحات از معرفی فهرست عاجز مانده است، نگاه بخشی از جامعه به حرکت و اقدام نیروهای موسوم به ائتلاف انقلاب که فی‌ذاته باید تعلق به روحیه‌ی انقلابی گری، و نه الزامن جناح راست و اصولگرایی محض و انقلابی گری و در واقع کلان نگریستن و فراتر از جبهه‌ی چپ و راست و باور و اعتقاد به آرمان‌های اصیل انقلاب در رفتار، کردار، بیانیه‌ها، گردهمایی‌ها، همفکری‌ها و در نهایت معرفی نهایی فهرست‌ افراد مورد وثوق و منتسب به این تشکل انتخاباتی، از هر چیزی بیشتر به چشم مردم بعنوان غایت هدف و کسانی که باید آنها را در انتخابات برگزینند و محک بزنند، بیاید؛ شاهد این هستیم که اقدام شتابزده ی بستن فهرست سه نفره بدون لحاظ کردن احتمال تغییرات تکان دهنده مثل تایید صلاحیت سیدشکرخدا موسوی که به همین ائتلاف مرتبط است و با تایید صلاحیت ایشان این ترکیب در هم و از هم خواهد پاشید؛ بخشی‌نگری و حتا محدودیت قومی و بستن فهرست بر حضور نیروهای دیگر اقوام در ائتلاف موصوف هرگز جایگاهی ندارد و از پارامترهای دیگر نیز بهره مند نیست. مثل : در نظر گرفتن ترکیب جنسیتی مردم اهواز.

یعنی شما به هیچ عنوان نمی توانی اعلام کنی و یا اثبات کنی نصف جمعیت اهواز عرب است یا بختیاری است و یا متعلق به شوشتری ها و بهبهانی ها و دزفولی هاست. ولی می توانی با صراحت اعلام کنی نصف جمعیت اهواز اختصاص دارد به زنان!

آیا نیروهای ائتلاف عزیز انقلاب اصلن و از بیخ و بن اعتقادی به حضور بانوان در ساحت سیاست و عرصه ی فعالیت های سیاسی و حضور در فعالیت انتخاباتی بعنوان کاندیدا دارد ؟! نه، ندارد. اگر داشت چنین فهرستی را منتشر نمی کرد و یا از اول اگر اقدام به چیدمان چنین تشکیلاتی می کرد ، حداقل یک کرسی را هم برای بانوان انقلابی و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نظر می گرفت.
بنابر این ، وقتی از ائتلاف نیروهای انقلابی حرف می‌زنیم، چه کسی این حق را به آنها داده که تنها نامزدهای یک قوم را با نام نیروهای ائتلاف معرفی کنند؟!
آیا نامزدهای دیگر اقوامی که از بدو تشکیل این تشکل حضور داشتند، انقلابی نیستند و فقط این قومیت و نامزدهای این قومیت هستند که انقلابی هستند؟!

فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ؟!!
به کجا چنین شتابان؟!!

چرا باید در خروجی فهرست شما فقط نام سید کریم حسینی و شبیب جویجری و فلاحی مقدم از حوزه‌ی اهواز باشند که هر سه از قوم شریف عرب هستند؟!
این پرسش از بدو انتشار فهرست کذایی شما برای افکار عمومی پیش آمده و یقه‌ی منتشر کنندگان این فهرست را گرفته و تا پاسخ شفاف از طرف منتشر کنندگان رها نمی‌کند!!

وضعیت دیگر فهرست های سه نفره هم به همین شکل و همین تناسب که در فهرست منتشر شده ی موسوم به ائتلاف انقلابی ، در خروجی رسانه ها اعلام شده ، محل مناقشه و تردید و متضمن اعتراض و رفوزه شدن است! همه ی این فهرست ها و پوسترها ، قومی و محدود و لبریز از انجماد فکری و دگماتیسم محض و انسداد مغزی است!

منتظر فهرست منطقی! فراگیر! فراقومی! فراجنسیتی! و باورمند به عزت و شعور سیاسی مردم و قاطبه ی کنشگران سیاسی فرهنگی اجتماعی رسانه ای ما باشید!

فاعتبروا یا اولی الابصار

شهرام گراوندی .

۲۷ بهمن ۹۸ . اهواز

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true