×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
معرفی ۱۴۵ صادرکننده به سازمان صمت خوزستان به علت انجام ندادن پیمان سپاری ارزی

به گزارش روابط عمومی؛ معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۴۵ صادرکننده و فعال اقتصادی استان که پیمان سپاری ارزی( برگشت ارز به کشور) را انجام نداده‌اند برای بررسی و رسیدگی به سازمان صمت خوزستان معرفی شدند.

عبدالرحمان ناصریان بیان کرد: طبق قانون ،صادرکنندگان تا چهار ماه مهلت دارند ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند در غیر اینصورت از طریق مراجع قضایی شناسایی می شوند و مبلغ مورد نظر را باید پرداخت کنند.

وی افزود: صادرکنندگان از خدمات کشور برای فعالیت های اقتصادی استفاده می کنند و باید برگشت سرمایه را به چرخه اقتصادی کشور داشته باشند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: دولت و بانک مرکزی به صادرکنندگانی که در سال های ۹۷ و ۹۸ برگشت ارز به کشور را نداشتند تا تیر ماه امسال فرصت دادند تا به تعهد ارزی خود عمل کنند.

ناصریان افزود: صادرکنندگانی که برگشت ارز به کشور نداشته باشند از سامانه تجارت حذف خواهند شد و کارت بازرگانی آن ها نیز باطل می شود.

وی ادامه داد: در این راستا کمیته پایش در سازمان صمت خوزستان برای رسیدگی به این موضوع ایجاد شده است تا صادرکنندگانی که به تعهد خود عمل نکرده اند را شناسایی کند.

معاون اقتصادی و بازرگانی استان خوزستان بیان کرد: در تلاش هستیم تا با رایزنی فرصتی برای تمدید زمان برگشت ارز این تعداد صادرکننده معرفی شده به سازمان صمت خوزستان فراهم کنیم.

طبق قانون پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان مکلف هستند ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true