×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
لوله‌سازی اهواز از جنگِ تحمیلی تا جنگِ اقتصادی کشور نقش مهمی دارد

لوله‌سازی اهواز از جنگِ تحمیلی تا جنگِ اقتصادی کشور نقش مهمی دارد
رئیس مجلس در بازدید از شرکت صنعتی لوله‌سازی اهواز گفت: این شرکت از زمان جنگ با ساخت پل بعثت و اکنون درجنگ اقتصادی نقش مهمی را ایفا کرد و ما در مجلس برای پایداری آن حرکت تلاش می‌ کنیم.

 

 محمدباقر قالیباف ظهر امروز در بازدیدش از شرکت لوله‌سازی اهواز، از نزدیک با فعالیتِ کارخانه شماره چهار و کارخانه اسپیرال آشنا شد.

قالیباف همچنین با دیدار از یادمانِ ۲۲ شهید از شرکت لوله‌سازی اهواز در مقابل آنها ادای احترام کرد.

وی همچنین در این بازدید گفت: در یک مقطعی می‌گفتیم تحریم باعث خلاقیت می‌شود و امروز در اینجا یعنی در لوله‌سازی اهواز می‌شنویم که می‌گویند «ما با گوشت، پوست و استخوانمان تبدیل تحریم به فرصت را لمس کردیم». وقتی دشمن چیزی را در اختیارمان نمی‌گذارد ما از ظرفیت و قابلیت‌های فنی و به مخصوص به شرکت‌های دانش‌بنیان این فرصت را می‌دهد تا خلاقیت به خرج دهند. امروز همه الزاماتِ ساخت لوله و پوشش دهیِ صددرصدی در داخل لوله‌سازی اهواز با روحیه جهادی در حال تولید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت فعالیت شرکت لوله‌سازی اهواز، گفت: در دهه ۷۰ انتقال گاز از طریق لوله‌های ۵۶ اینچی یکی از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رفت اما اکنون شاهد تولید انبوه این لوله‌ها در شرکت لوله‌سازی اهواز هستیم.

وی همچنین افزود: امروزه شرکت لوله‌سازی اهواز قادر به تولید انواع لوله‌ها به صورت بومی است که این مهم بیانگر بروز خلاقیت و نوآوری به دلیل تحریم‌های یک‌جانبه است.

قالیباف بیان کرد: هرچند برخی کشورها به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، مانع از دسترسی کشورمان به محصولات مرتبط با صنعت نفت، گاز و انتقال آب شده‌اند اما این محدودیت‌ها موجب به وجود آمدن فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و بروز ظرفیت‌های بومی در تولید محصولات این حوزه شده است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه لوله‌سازی اهواز در دوران جنگ تحمیلی توانست در عملیات والفجر ۸ روی رودخانه‌های بهمنشیر و اروند پل مناسبی را در کمترین زمان ایجاد کند، افزود: این شرکت امروز نیز در جنگ اقتصادی توانسته نقش مهمی را برای انتقال نفت و گاز به نقاط مختلف کشور ایفا کند.

وی با یادآوری اینکه در گذشته این شرکت دچار مشکلات مالی و ورشکستگی شد اما با مدیریت صحیح مسئولان استانی دوباره فعال شده است، تصریح کرد: ما نیز در مجلس تلاش خواهیم کرد این حرکت پایدار بماند.

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز در ادامه درباره فعالیت‌های این مجموعه تولیدی در دوران اعمال تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا، گفت: این شرکت توانسته با ایفای نقش در پروژه گوره به جاسک از خروج ۳۰۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ کیلومتر از یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر لوله مورد نیاز پروژه یاد شده از سوی شرکت لوله‌سازی اهواز تأمین شد و مابقی نیز در مدت زمان معین به پروژه تحویل خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر با فعال بودنِ شرکت لوله‌سازی اهواز دو هزار شغل مستقیم و پنج هزار شغل غیرمستقیم در حال فعال شدن هستند.

شرکت لوله‌سازی اهواز در سال ۱۳۴۶ با استفاده از ماشین‌آلات مدرن، تجهیزات پیشرفته و به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص در راستای تولید لوله‌های فولادی برای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و آب تأسیس شد.

لوله‌های تولیدی این شرکت شامل انواع لوله‌های فولادی، جوش مستقیم به روش HFW از سایز ۶ تا ۲۴ اینچ، SAWL از سایز ۲۴ تا ۵۶ اینچ و SAWH از سایز ۲۴ تا ۱۰۰ اینچ و تولید لوله‌های استراتژیک جداره چاه از سایز ۱۳ تا ۳۰ اینچ است.

شرکت لوله‌سازی اهواز در نیم قرن فعالیت خود، در راستای اجرای پروژه‌های ملی و آبادانی ایران اسلامی با شرکت‌های مختلفی از جمله شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی نفت ایران همکاری داشته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true