×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
وضعیت تالاب هوارالعظیم بی‌سابقه است

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: بیش از ۹۰ درصد تالاب هورالعظیم آب دارد و چنین وضعیتی در این فصل بی‌سابقه است.

فراز رابعی با اعلام این مطلب افزود: بر اساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای بالغ بر ۹۲۹.۳ کیلومتر مربع معادل ۹۰ درصد تالاب هوارالعظیم آبدار است. ۶۶.۴ درصد سطح تالاب پوشیده از آب، ۳۴۱.۷ کیلومترمربع معادل ۲۴.۴ درصد پوشیده از گیاه و تنها ۱۲۸.۷ کیلومتر مربع معادل ۹.۲ درصد پوشیده از خاک و خالی است. وی ادامه داد: در پی انتشار اخباری مبنی بر وجود مشکل کمی آب در تالاب بین‌المللی هورالعظیم، حدود ۱۳ آبراهه فرعی شاخه‌های هوفل و نیسان، مانند اسبعیه، عبیاوی، دبیه بالا، دبیه پایین، ساهندی، سعیدیه و رفیع که در انتهای کرخه به هورالعظیم منتهی می‌شوند، مورد بررسی قرار گرفت.

رابعی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داد که این آبراهه‌ها آبدار بوده و جریان آب مناسبی به سمت هور برقرار است و سطح کلیه مخازن شماره یک، دو، سه، چهار و پنج آبدار است که تصاویر ماهوره‌ای نیز همین موضوع را تایید می کند.

وی عنوان کرد: این وضعیت در این فصل بی‌سابقه بوده و ناشی از برنامه ریزی دقیق خروجی سد در سال گذشته و ابتدای امسال در اسفند و فروردین‌ماه است که باعث آبگیری کامل تالاب هورالعظیم شده است.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true