×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آقای وزیر نیرو! چرا کارون را گوشت قربانی می کنید؟!

 مردم خوزستان به واسطه میزبانی از هشت سال دفاع مقدس و همچنین میزبانی از کاروان های میلیونی راهیان نور و افتخار همراهی با زائرین ابا عبداله الحسین (ع) و همجواری و تامین امنیت از مرزهای پر خطر کشور لبریز از بهانه برای توجه اند. هیچ مسوولی در جمهوری اسلامی ایران در هر سطحی حق ندارد به خاک مقدس و جغرافیای پر از ایثار و شهادت خوزستان و مردمی که دین شان را بارها به نظام، انقلاب، اسلام و رهبری ادا کردند به گونه ای رفتار کند که موجبات دلسردی و گلایه ی این مردم را در پی داشته باشد.
خوزستان، تنها مفتخر به میزبانی از جنگ و اربعین و ایثار و جهاد و شهادت نیست بلکه سربلند از همجواری و تامین امنیت بزرگ ترین منابع اقتصادی، کشاورزی و منابع و معادن استراتژیک کشور هم هست.
مگر می توان سرمایه و صندوق مالی مملکت را بدون نفت و گاز و سدها و زمین ها و فولادها و پتروشیمی ها و نیروگاه های خوزستان تصور کرد؟ این ها همه مقدمه هایی تکراری هستند که روح حافظ شیرازی و افلاطون یونانی هم از شنیدن و تکراری بودن شان به ستوه آمده اند و در اینکه خوزستان به واسطه داشتن این همه منبع و ثروت، گاو شیرده اقتصاد کشور است، هیچ شکی نیست اما اینکه بعضی ها به هر دلیل نمی خواهند که این مردم به حداقل های خود از این همه منبع سرشار برای حداقل های زندگی دست یابند، سوال، چالش و مجهول ناخوشایندی است که باید برخی ها بدان پاسخگو باشند. مخاطب اصلی ما و در این برهه، شخص وزیر نیرو است که باید درباره چرایی و علت کم آبی و بی آبی در بسیاری از نقاط استان که در میانه ی دریاچه ها و آب های سدهای بزرگ خاورمیانه، تشنه بوده و هستند، پاسخگو باشد. جناب آقای وزیر از طرف خانواده معظم شهدا، از طرف سران غیور عشایر و اقوام و از طرف مردم خوزستانی با شما سخن می گویم که جایگاه و صندلی خود و اطرافیانت مدیون و مرهون همین هایی است که امروزه از تشنگی و خستگی به ستوه آمده اند و خواهان پاسخ شفاف شما به افکار عمومی هستند.

در هیچ نقطه ای از خوزستان به هیچ وجه ممکن پذیرفتنی نیست یک خانواده یا آبادی یا بخش یا شهر دارای آب شرب و برق و گاز و امکانات اولیه نباشند.

شما و دولت حق ندارید با وجود مشکلات عدیده در حوزه آب و برق و گاز در خوزستان، حرف از فروش و انتقال و نقشه های شبانه و مبهم برای انتقال آب و برق یا گاز بزنید مگر اینکه تمام جغرافیای این استان را به واسطه ی همجواری با بزرگ ترین سدها و نیروگاه های کشور از نیازهای اولیه بی نیاز کنید.

جناب آقای وزیر برای یکبار هم که شده درباره مشکل تامین آب شهرهای ایذه و باغملک و دهدز و لالی و مسجدسلیمان و غیزانیه و خرمشهر و شوشتر و دیگر نقاط خوزستان و سهم خواهی های کارونی که گوشت قربانی استان های همجوار شده است پاسخ گو باشید و بگویید که چرا در عین حالی که تونل های مخفی انتقال آب تان فعال است، لوله کشی های انتقال آب به شهرهای خوزستان دارند غیر فعال می شوند؟ لطفن قبل از اینکه نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شما را به استیضاح بکشند، صادقانه و شفاف پاسخگوی این همه ابهام باشید و گرنه ما می مانیم و مطالبات مان و تکلیف نمایندگانی که برای احقاق حق مان به مجلس فرستادیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true