×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فناوری، راهکار تامین مالی صنعت

بخش علم و دانش از گذشته جدا از بخش‌های صنعت و اقتصاد فعالیت کرده‌اند، درصورتی‌که اتصال این دو بخش می‌تواند به رفع مشکلات سایر بخش‌های اقتصادی کمک کند.

امروزه عنوان می‌شود که تامین مالی مشکل اصلی بخش صنعتی است، درحالی که فناوران و فعالان علمی در حوزه فناوری می‌توانند راهکارهای تامین مالی بخش صنعت را ارائه دهند. همچنین پژوهشگران می‌توانند به رفع نیازهای اقتصادی و تجاری‌سازی طرح و ایده بپردازد. درحقیقت دانشگاه و صنعت برای رفع نیازهای‌شان در شرایط کنونی به یکدیگر وابسته‌اند.
امروز اقتصاد به سمت دانش‌بنیان‌شدن در حال حرکت است و فعالان اقتصادی اگر یک روز هم دیرتر به سمت فناوری‌ها حرکت کنند، متضرر خواهند شد. امسال همزمان دو نمایشگاه فناورانه در هفته پژوهش برگزار شد که حال‌وهوای دیگری نسبت به سال‌های گذشته داشت زیرا نیازها در کنار توانمندی‌ها در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد. به‌طوری‌که طرف عرضه به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه معکوس مشارکت کردند. شرکت‌کنندگان در نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه نیازهای شناسایی‌شده خود پرداختند. نگاه به داخل برای رفع نیازهای فناورانه از ویژگی‌های نمایشگاه امسال بود.
اکنون بنگاه‌های صنعتی، معدنی، تجاری و خدماتی باور کرده‌اند که بسیاری از نیازهای‌شان را می‌توانند در داخل رفع کنند. این ارتباط در نمایشگاه امسال برقرار شد و آنهایی که صاحب فناوری، ایده و طرح هستند، در نمایشگاه شرکت کردند. از طرفی بنگاه‌های اقتصادی نیز با ارائه نیازهای‌شان در نمایشگاه حضور داشتند. نیازهای اعلام شده از سوی بنگاه‌های اقتصادی در نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت ارائه شد، بنابراین درصورتی‌که این نیازها به مرحله امضای قرارداد و اجرا رسید باید پیش از برگزاری نمایشگاه سال بعد اطلاع‌رسانی شود. امروز با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه در داخل کشور به این باور رسیده‌ایم که می‌توانیم نیازهای خود را رفع کنیم. امروز با استفاده از توان بخش فناوری و فعالان حوزه پژوهش می‌توان نیازهای بخش صنعت و حتی مشکل مالی صنعتگران را رفع کرد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true