×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عبور از چالش‌های اقتصادی بحران کرونا در خوزستان با همراهی دولت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا مشکلات متعددی را در حوزه کسب و کار و تجارت خارجی به وجود آورده است، گفت: عبور از چالش های اقتصادی ناشی از این بحران در کشور و به ویژه استان خوزستان که متکی به اقتصاد نفتی است نیازمند همراهی جدی دولت است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری در اولین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جهش تولید که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: بخش قابل توجهی از اقتصاد خوزستان به نفت متکی است و در شرایطی که بازار فروش نفت کشور با مشکلاتی رو به رو است، لازم است بخش خصوصی با مسیری هموارتر برای عبور از چالش های اقتصادی ناشی از بحران کرونا گام بردارد. در این بین دولت با تصمیم گیری‌ صحیح و به موقع نقش اساسی و استراتژی برای کاهش اثرات منفی به وجود آمده را بر عهده دارد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با اشاره به اینکه کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا در شرایط نگران کننده‌ای قرار دارند، گفت: حوزه‌های گردشگری، بازرگانی خارجی، کسب و کارهای خرد، تولید، صنایع حوزه نفت، کسب و کارهای عمومی، بازار سرمایه ، بازار ارز و همچنین مسکن از مهمترین بخش‌های اقتصادی آسیب دیده در این شرایط هستند.

وی یکی موانع فعالیت کسب و کارها در شرایط فعلی را بی ثباتی در قوانین و مقررات بیان کرد و افزود: التزام به اجرای مواد سه، ۲ و ۲۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار باید در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات موجود قابل تحمل باشد.

او ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و پیش بینی‌ مبتنی بر تداوم این وضعیت، پیشنهاد می‌شود نسبت به بازنگری و تغییر در شاخص های ارزیابی محیط کسب و کار کشور اقدام شود.

عموری افزود: همچنین به منظور کاهش مراجعات انسانی به دستگاه‌های خدماتی در راستای قطع زنجیره انسانی شیوع ویروس کرونا، از سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری بهره‌برداری شود.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به ضرورت تدوین برنامه عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به منظور کاهش اثرات منفی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس، ادامه داد: پارلمان بخش خصوصی در اهواز تدوین برنامه‌های عملیاتی با رویکرد کاهش این اثرات را آغاز کرده و با تشکیل کارگروهی که دستگاه‌های اقتصادی، مالی، تجاری و به ویژه بانک را شامل می‌شود رصد و بررسی آسیب‌های ناشی از شیوع این ویروس را انجام خواهد داد.

عموری، همچنین مدیریت تولید و نظارت بر عرضه تمامی اقلام ضروری بهداشتی، درمانی و غذایی را با ایجاد داشبورد مدیریتی در خوزستان خواستار شد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true