×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تولید ۸۰ درصد الکل طبی کشور در کارخانه الکل سازی شرکت توسعه نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در این خصوص اظهار داشت: کارخانه الکل رازی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ۸۰ درصد الکل طبی مورد نیاز کشور را تولید می کند و بزرگترین واحد تولید الکل ایران محسوب می‌شود.

دکتر عبدعلی ناصری امروز دوشنبه پنجم اسفندماه ۹۸ با اشاره به اینکه الکل تولیدی این شرکت از نقطه نظر کیفی مطابق با استانداردهای جهانی است، گفت: الکل تولیدی این شرکت با نام تجاری ناب‌اتانول با دریافت مهر استاندارد ملی ایران از نقطه نظر کیفی مطابق با استانداردهای اروپا بوده و از بالاترین کیفیت استاندارد برخوردار می‌باشد و جهت مصارف دارویی، بهداشتی، غذایی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
روزانه ۱۱۰ هزار لیتر الکل از ملاس نیشکر استحصال می‌شود

وی تصریح کرد: در این کارخانه روزانه ۱۱۰ هزار لیتر الکل از ملاس نیشکر استحصال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: ماده اولیه دو کارخانه الکل و خمیرمایه، ملاس نیشکر است که در واقع از پسماند نیشکر در کارخانه های تولید شکر، دو محصول ارزشمند که شامل خمیرمایه و الکل طبی است، تولید می شود.

دکتر ناصری افزود: در مجموع سالانه به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن ملاس برای تولید ۱۰ هزار تن خمیرمایه و ۳۳ میلیون لیتر الکل در این کارخانه‌ها نیاز است که بدون وقفه توسط واحدهای کشت و صنعت توسعه نیشکر تامین می شود.
صادرات الکل طبی با هدف تامین نیاز داخلی متوقف شد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی الکل طبی تولیدی در کارخانه الکل رازی به دلیل برخورداری از استانداردهای جهانی قابلیت صادرات دارد اما با هدف تامین نیاز داخلی کشور، صادرات الکل طبی صورت نمی گیرد و جهت عرضه داخلی در اختیار سازمان های متولی قرار داده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید خمیرمایه از ملاس نیشکر، گفت: کارخانه خمیرمایه این شرکت نیز هم‌اکنون ۲۰ تا ۲۵ درصد تولید کشور را در اختیار دارد و با ظرفیت اسمی ۱۰ هزار تن خمیرمایه در سال، بزرگترین واحد تولید خمیرمایه کشور به حساب می‌آید.

گفتنی است تا پیش از راه اندازی کارخانه تولید الکل و خمیرمایه در سال ۱۳۸۵ ، ملاس تولیدی در پروسه تبدیل نیشکر به شکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مورد استفاده قرار نمی گرفت.

نیشکر از جمله محصولاتی است که از پسماند آن برای تولید دیگر فرآورده‌ها از جمله کاغذ، الکل، خمیرمایه، ام دی اف، کمپوست و … استفاده می‌شود.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true