×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تعمیرات دوره‌ای جرثقیل‌های سقفی فولاد خوزستان

جرثقیل‌ها امروزه در صنعت نقش به سزایی دارند و پیشرفت در صنایع ازجمله شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی، بدون ماشین آلات و تجهیزات تقریباً ناممکن است. همان طور که وجود ماشین آلات و تجهیزات سالم در صنعت از جایگاه مهمی برخوردار است، وجود تجهیزات غیر استاندارد و معیوب نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.شرکت فولاد خوزستان در بخش‌های صنعتی و تولیدی خود از توان چنین جرثقیل‌هایی بهره‌برداری می‌نماید. از این رو با تدوین یک برنامه موثر نگهداری و تعمیرات پیش‌گیرانه برای توسعه و حفظ تجهیزات در شرایط امن برای طولانی مدت و تکامل بهداشت حرفه‌ای، همچنین استاندارد مدیریت و مقررات ایمنی، اقدام به تعمیرات دوره‌ای جرثقیل‌ها می‌نماید.
تضمین ایمنی و سلامت انسان‌ها در پیشرفت کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما زمانی که یک اختلال در عملکرد جرثقیل یا توقف اتفاق می‌افتد، عواقب هر دو متوجه بهره‌وری و زمان از دست رفته است.
بنابراین برای رعایت موارد ایمنی بسته به نوع محصول تولیدی، شرکت‌ها با در نظر گرفتن تمامی شرایط برای جلوگیری از خطرات احتمالی و درستی عملکرد، واحدهای خود را ملزم به بازدیدهای دوره‌ای و سرویس نگهداری ‌کنند.
جرثقیل‌ها ابزاری ضروری هستند که بی‌توجهی به آن‌ها و استفاده‌ی نادرست می‌تواند سبب استهلاک پنهان و در بلند مدت و منجر به صدمه قابل توجه یا خسارت به تجهیزات شده و خطرساز باشد.
هدف از اجرای بازرسی و تست های دوره‌ای، شناسایی و بررسی مشکلات جزئی بوسیله بازبینی و یک برنامه پیش هنگام در فواصل منظم در هر سیستم است. این کار برای بهره‌برداری مدیریت بر تجهیزات از قبیل نگهداری، تعمیرات، بازدیدهای روزمره‌ی هر یک از جرثقیل‌ها و حفظ سوابق از این خدمات، هرگونه تعویض قطعات شامل: ریل، سازه، تمام تجهیزات عامل، کنترل، سیم‌بکسل، زنجیر، قلاب است. بازرسی دوره‌ای از سازه جرثقیل‌ها، کمک به عیب‌یابی به‌موقع و پیش‌گیری از توقف طولانی مدت در کارکرد آن می‌نماید. این طرح با همکاری کارکنان آموزش دیده شرکت یاوران فولاد و کارکنان فولاد خوزستان انجام می‌پذیرد.
به صورت میانگین هر تعمیرات دوره‌ای به ۸ ساعت زمان نیاز دارد. در ایت تعمیرات، ۱۰ تن مکانیک، ۸ تن برق‌کار و ۲ تن سرویس‌کار برای نظافت جرثقبل نیاز است. سرویس‌کاری شامل بازرسی، تعمیرات، روانکاری، آچارکشی، تنظیمات ترمزهای هویست، ترولی و بریج می‌شود.
تمامی کارهای تعمیراتی با سختی‌های خاص خود همراه هستند، در تعمیرات PM جرثقیل‌ها نیز کار در ارتفاع، محیط پر از غبار، تداخل کاری به دلیل بروز مشکل ناگهانی و همزمان برای جرثقیل‌ها، تماس با روغن و گریس، کار در دمای بالای کوره، زمان بالای کاری و لوزم انجام تعمیرات در محل از جمله دشواری‌های این حرفه می‌باشد.
ایمنی در این حرفه، به دلیل کار در ارتفاع و بعضاً در کنار کوره‌ها اهمیت بسزایی دارد. ایمنی شامل ۶ قسمت: بستن یراق(کمربند ایمنی، مخصوص کار در ارتفاع) ، محصورکردن محدوده در دست تعمیر با نوار زرد رنگ، آویز کردن نوار خطر برای دادن هشدار به جرثقیل‌های دیگر، نصب کارت روی کلید اصلی برق (برق ورودی به جرثقیل)، آماده به‌کاری نفرات و استفاده از لوازم ایمنی شامل: گوشی، عینک، لباس و کفش ایمنی، کلاه، ماسک و دستکش، بستن خط نجات بر روی پل(گیرده) پشتیبانی لازمه تعمیرات است. در اصطلاح پشتیبانی به تهیه قطعات، تعویض و آماده‌سازی آن‎ها، پرمیت، هماهنگی ماشین آلات سبک و سنگین مورد نیاز گفته می‌شود.
با توجه به تعداد زیاد جرثقیل‌ها در شرکت فولادخوزستان، تعمیرات بر اساس برنامه‌ریزی مدون و بصورت روزانه انجام می‌گردد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true