×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
قرارداد بومی سازی ماشین ریخته گری خط تولید به ارزش ۲۰ میلیون یورو امضا شد

به گزارش خبرنگار ما، دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد با حضور تولید کنندگان، تامین کنندگان، تجار و متخصصان زنجیره فولاد از ۲۳ دی ماه ۹۸ به مدت سه روز در برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

در روز اول این نمایشگاه که با رویکرد “بومی سازی، توسعه تکنولوژی و افزایش توان تامین پایدار” برپا شده است، با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رییس هیئت عامل ایمیدرو، علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان، رضا طاهری مدیرعامل فولاد پایا و محمد رضا طاهری مدیرعامل شرکت MMTE، قرارداد بومی سازی ماشین ریخته گری در خط تولید فولادسازی فولاد خوزستان بصورت سه جانبه و به ارزش ۲۰ میلیون یورو به امضا رسید.

نمایندگان تامین کنندگان مواد اولیه فولاد با حضور در غرفه این شرکت تفاهم نامه هایی جهت همکاری امضا کردند. یکی از این‌ تفاهم نامه ها به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد تومان با حضور رحیم رضایی سرپرست خرید مواد اولیه و انرژی فولاد خوزستان و مسعود کُهن مدیر فروش شرکت فرآورده های نسوز آذر به منظور تامین آجرهای نسوز دولومیتی امضا شد.

در حاشیه نمایشگاه،‌ علی محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار فولاد در مورد لزوم برگزاری چنین همایش هایی گفت: بدون شک حضور تولید کنندگان و تامین کنندگان فولادی و فعالان اقتصادی در زیر یک سقف و گفت و گوی بدون واسطه‌، در رشد کیفی و کمی تولید فولاد موثر است. فولاد خوزستان در سالهای اخیر بحث بومی سازی را با جدیت پیگیری کرده است. بومی سازی  ۲۵ هزار قطعه مورد نیاز صنعت فولاد در این شرکت، برداشتن گام بلند به سوی خودکفایی در این صنعت مهم و کلیدی است.

محمدی در ادامه گفت: شرکت فولاد خوزستان همواره حامی شرکت های دانش بنیان و شرکت های فعال در زمینه ساخت قطعه و بومی سازی فولاد بوده است؛ در واقع خرید از داخل و جلوگیری از خروج ارز به سود اقتصاد کشور است و از طرفی به پایداری اشتغال کمک می کند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: استراتژی شرکت فولاد خوزستان تکمیل زنجیره ارزش از سنگ آهن تا نورد است و با همین رویکرد اقدام به خرید سهام شرکت های معدنی در بالا دست و شرکت های تولید کننده ی محصول نهایی در پایین دست کرده است.وی از نهایی شدن انتقال مالکیت ۶۰ درصدی  فولاد اکسین به فولاد خوزستان خبر داد و افزود: طی تفاهم نامه ای با انتقال ۶۰ درصد از مالکیت فولاد اکسین خوزستان از وزارت رفاه به فولاد خوزستان موافقت شد.

این انتقال با هدف تکمیل زنجیره بوده و تا پایان سال نهایی می شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، این رویداد با مشارکت بیش از ۱۳۰ شرکت مطرح تولیدکننده و تامین کننده در زنجیره فولاد در حال برگزاری است؛ همچنین یکی از ویژگی های این نمایشگاه توجه ویژه به شرکت های تامین کننده، دانش بنیان، استارتاپ ها و شتاب دهنده ها در حوزه بومی سازی است که با این رخداد، عملی شده است.

گفتنی است، شرکت فولاد خوزستان علاوه بر حضور فعال در این رویداد، از حامیان طلایی دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران است.

 

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true