×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
با ساده‌ترین تجهیزات تهویه مطبوع به سلامتی ریه‌ها کمک کنید!

هر دستگاه تصفیه هوای خانگی به کمک فن قدرتمندی که در آن تعبیه شده است هوای داخل ساختمان را به داخل دستگاه کشیده و با عبور دادن از فیلترهای تصفیه کننده هوا، هوای پاکیزه و سالم را در فضا منتشر می‌کند.

در جامعه صنعتی امروز با آلودگی روز افزون شهرها، تنفس هوایی پاک و عاری از آلاینده‌های مضر، برای سلامتی افراد و شادابی محیط مسکونی یا محل کاری که در آن هستیم، جزء نیازهای اساسی انسان محسوب می‌شود. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما واقعیت این است که در بسیاری از مواقع، ممکن است کیفیت هوای داخل ساختمان، به مراتب بدتر ار کیفیت هوا در فضای باز باشد. در واقع، با وجود تمام گازهای سمی تولید شده توسط کارخانه‌ها، ماشین‌آلات و خودروها در فضای بیرون از ساختمان، هنوز هم می‌شود تا حدی به یاری برخی از عوامل طبیعی پاکسازی هوا دلگرم بود. به‌طور مثال، عواملی از قبیل حرکت دائمی هوا، رعد و برق الکتریکی، اشعه ماورای بنفش خورشید کمک می‌کنند که هوا در محیط‌های باز، پاکیزه‌تر از هوای داخل ساختمان‌ها باشد. اما سؤالی که ممکن است به ذهن شما برسد این است که تکلیف هوای داخل خانه چیست؟ مشکلی که ممکن است در بسیاری از خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکونی وجود داشته باشد این است که هوای داخل خانه خصوصاً اگر در و دیوار ساختمان، کاملاً عایق‌بندی شده باشد، نه تنها راکد و بدون حرکت است، بلکه به‌طور مداوم با آلاینده‌های مختلف آلوده‌تر می‌شود. از این‌رو وجود یک سیستم تهویه مطبوع یک راه حل بسیار کاربردی و مفید برای این معضل است تا ضمن به جریان درآوردن هوای راکد، آلاینده‌های آن را جذب کند. لذا در بسیاری از فضاهای مسکونی و کاری، کیفیت هوای داخل، بدون یک سیستم تهویه مطبوع مناسب اصلاً نمی‌تواند از استاندارد لازم برقرار باشد.
در ادامه به بررسی یکی از دسترس‌ترین دستگاه‌های تهویه مطبوع یعنی دستگاه تصفیه هوا و مهم‌ترین جزء آن یعنی فیلتر تصفیه هوا می‌پردازیم.

استفاده از دستگاه‌ تصفیه هوا در بسیاری از مکان‌ها، با توجه به شرایط مختلف اقلیمی و صنعتی امروز اجتناب‌ناپذیر و یک راه حل برای مشکل آلودگی هوای داخل منزل و محل کار است. این دستگاه ها تا حد قابل قبول و مطلوبی از آلودگی هوای فضای داخلی ساختمان می‌کاهد. در سایه این سیستم‌ها است که امکان استنشاق هوای تمیز و عاری ار آلاینده‌هایی چون گرد و غبار، میکروب، بو و گازهای سمی وجود دارد. هر دستگاه تصفیه هوای خانگی به کمک فن قدرتمندی که در آن تعبیه شده است هوای داخل ساختمان را به داخل دستگاه کشیده و با عبور دادن از فیلترهای تصفیه کننده هوا، آلودگی‌های معلق در هوای ساختمان را حذف کرده و هوای پاکیزه و سالم را در فضا منتشر می‌کند.

ذکر این نکته لازم است که هر چند انسان، خود مسبب بسیاری از آلودگی‌های محیطی است، اما به ناچار در سایه پیشرفت علم و تکنولوژِی روزافزون خود، برای زدودن آلودگی‌های مختلف چاره‌اندیشی کرده و در این راه به یک روش بسنده نکرده و بر اساس نوع آلاینده‌ها، روش‌های متنوعی را ابداع کرده است. طبیعتاً این تنوع در طراحی دستگاه‌های تصفیه هوا و فیلترهای مورد استفاده در آنها هم بروز و اثر داشته است.
فیلتر تصفیه هوا یکی از اجزای کلیدی دستگاه تصفیه هوا است که بر اساس محل و هوای مورد نظر در ساختمان‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و با کارکرد خاصی که دارد، باعث می‌شود هوای تنفسی به استاندارد مد نظر ما برسد. تعداد، نوع و ابعاد فیلتر دستگاه تصفیه هوا، با وجود اینکه ساختمان تقریباً ساده‌ای که دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فیلترهای تصفیه هوا انواع مختلفی دارند که به‌عنوان مثال می‌توان به فیلتر هپا (HEPA)، فیلتر تصفیه کربن اکتیو، فیلتر تصفیه یونی و فیلتر ماورابنفش و … اشاره کرد. فیلترهای به‌کار رفته در یک دستگاه تصفیه هوا با توجه به نوع مواد تشکیل دهنده و همچنین تکنولوژی ساخت و تولید، توانایی حذف آلاینده‌های مختلفی در هوا را دارند. بر این اساس معمولاً استفاده همزمان از چندین نوع فیلتر تصفیه هوا در یک دستگاه منجر به تصفیه کامل هوا می‌گردد. به‌علاوه در صورتی که فضا یا محیط مورد نظر، متأثر از وجود و حضور مضر یک نوع آلاینده خاص است، این امکان وجود دارد که با استفاده از یک نوع فیلتر تصفیه هوای سفارشی که توانایی حذف آن عامل را دارد، کیفیت هوا را بهبود بخشید. به‌طور مثال، ذرات گرد و غبار و ناخالصی‌های جامد را می‌توان توسط فیلترهای خشک از هوا جدا کرد. نکته قابل ذکر این است که با افزایش دمای محیط و تبدیل ذرات به گاز می‌توان ذرات ریز مایع معلق در هوا را از بین برد یا با تراکم و تقطیر می‌توان بخارها و گازهای سمی را معدوم کرد. همچنین فیلترهای شیمیایی و اشعه فرابنفش نیز نقش مؤثری در حذف اثر مخرب باکتری‌ها و میکروب‌های بیماری‌زا دارند. به‌علاوه، برای از بین بردن بوهای نامطبوع، فیلترهای زغالی بهترین گزینه هستند.
شرکت مهندسی ونداد تجهیز به عنوان مرجع تخصی عرضه و فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، گرمایشی، سرمایشی و موتورخانه، پمپ و سیستم های آبرسانی، استخر سونا و جکوزی و تصفیه هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هم‌وطنان و به‌ویژه صنعت گران نماید.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true