×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
قصد بر تشویق است یا تشویش؟!

  عقلانیت و دوراندیشی و بینش سیاسی حکم میکند که در شیپور نفاق، چنددستگی و آزردن خاطر مردمی که هنوز از رفتار دولت در ماجرای افزایش شوکه آور بنزین، به آرام و قرار نرسیده اند، و اکنون در آستانه ی انتخابات مجلس شورای اسلامی، عده ای با یاس و ناامیدی و عده ای هم با شک و تردید، به رفتار دولت و حاکمیت و به تقلای کنشگران سیاسی و اجتماعی و فرهنگی می نگرند، و هنوز تصمیم نگرفته اند که با رخداد پیش رو ( انتخابات ) چه کنند، دمیده نشود!
این در حالی است که صدای نومیدی و یاس و وازدگی سیاسی حتا در بخشی از بدنه ی حاکمیت و به ویژه از گلوی عده ای از نمایندگان مجلس هم برخاسته است و استعفای نماینده ی بوکان و یا اعلام عدم مشارکت مجدد پروانه سلحشوری، و یا انتقادهای شدید برخی از نماینده های تهران و شیراز و غیره و غیره، موید همین نکته است.
مردم آزرده هستند و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در دستوری فوری به رییس شورای امنیت ملی خواسته اند که این رسیدگی   “هرچه سریعتر انجام شود و نسبت به افراد مشکوک در هر گروه با جهتی که به رافت اسلامی نزدیکتر است عمل شود.”
با هر نوع نگاه و مسلک سیاسی که در باور ما وجود دارد، فرزندان این کشور و سرزمین هستیم و معتقدیم هیچ آلترناتیو دیگری بجز جمهوری اسلامی و هیچ شیوه ای بجز مراجعه به صندوق آرای عمومی موجب اصلاح و بقای نظام ما نخواهد بود. بنابر این هر جریان و هر تفکری که موجبات دلسردی و یاس و فاصله ی مردم با انتخابات و در واقع با نظام شود؛ یک تفکر مشکوک و ضد صلابت و سلامت نظام و آرامش و امنیت ملی و عمومی است. ترکیب هیات اجرایی انتخابات مجلس در اهواز با وجود توجیه و پاسخ فرماندار ( عالمی نیسی ) پس از اعتراض و واکنش منفی فعالین رسانه ای و سیاسی استان که تنها وی نبوده که تصمیم گرفته است؛ کماکان غیرقابل پذیرش و مساله ساز است و اگر قرار باشد با این ترکیب به حضور کاندیداهای متنوع همه ی اقوام نگریسته و تجزیه تحلیل صورت بپذیرد، سخت می شود باور کرد اعتدال و انصاف رعایت شود؛ و امیدواریم آن گونه نشود که بقول معروف دشمن شاد شویم! و بهانه به کوردلان و دشمنان امنیت و آرامش استان داده شود که امنیت و کیان کشور را به مخاطره بیافکنند!
با نگاهی به این ترکیب، دو عیب فاحش و ایراد بنیادی متوجه آن است که آشکارا حاکی از ناشی گری و یا نفوذ یک تفکر خطرناک در چینش این افراد است.

هیات اجرایی یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در اهواز، هم جناحی ( با گرایش انحصاری به اصولگرایان ) و هم با ترکیب حداکثری قومی یک قومیت خاص است؛ که در نوع خودش بی سابقه است!

بی گمان کسانی که امروز به این ترکیب خرده می گیرند و اعتراض می کنند، نگرانی عمیقی نسبت به تبعات و حواشی اعمال نظر انحصاری افراد این ترکیب در احراز و رد صلاحیت کاندیداها دارند. این پرسش مطرح است که آیا امکان دارد، بدون در نظر گرفتن شرایط خطیر جامعه و فضای متاثر از اغتشاشات و اعتراضات اخیر، یک نگاه سلیقه ای و بدون درک ضرورت زمانه مبتنی بر حفظ امنیت و آرامش عمومی، موجبات دلخوری و رنجش مردم را فراهم آورد؟!
امید که عقلانیت به جای اعمال سلیقه و نگاه های تنگ و محدود حاکم باشد و موجب تشویق و آشتی و دعوت و فراخوان حضور حداکثری مردم در پای صندوق آرا با حضور همه ی نامزدهای شایسته با سلیقه های مختلف باشیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true