×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آخر هفته‌های کرونایی در مازندران

ییلاق‌ها و روستا‌های محور هراز در روز‌های آخر هفته میزبان مسافران زیادی است که با بی توجهی به وجود بیماری کرونا و هشدار مسوولین برای عدم مسافرت به این مناطق، بدون رعایت هیچ گونه فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند و موجب گسترش شیوع بیماری در ‏این مناطق نیز می‌شوند.  علاوه بر این ریختن زباله در طبیعت و جنگل‌ها نیز باعث از بین رفتن طبیعت ‏و اکوسیستم طبیعی منطقه می‌شود و‏ حجم زیاد سفر‌ها ترافیک شدید در این محور ایجاد می‌کند که پلیس راهور نیز به ناچار مسیر‌ها را مسدود می‌کند تا ترافیک روان شود.

این در حالی است که ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) آمل می گوید: با رفتار مناسب و فاصله گذاری اجتماعی، برگزار نکردن مراسمی مانند دورهمی‌های خانوادگی، عروسی‌ها و مراسم ترحیم به پزشکان در مبارزه با این بیماری کمک کنید.
وی اظهار کرد: مازندران و به ویژه شهرستان آمل از لحاظ میزان ابتلا به ویروس کرونا در وضعیت مناسبی قرار ندارند و تقریبا جزو شهرستان‌های محدودی است که به ازای هر یک بیمار، دو نفر مبتلا می‌شوند.
حریرچی با اشاره به اینکه برای مقابله با شیوع این ویروس در مازندران و آمل، تصمیم‌های مناسبی گرفته شده است، تصریح کرد: در کنار تعطیلی برخی دورهمی‌ها، مراسم عروسی و عزا، بازاریان این شهرستان به صورت داوطلبانه، از روز شنبه ۴مرداد تا سه‌شنبه ۷ مرداد، محل کسب خود را تعطیل می‌کنند هر چند باید این مهم افزایش پیدا کند.
قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه مازندرانی‌ها باید به کمک یکدیگر برسند، خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنم مسافرت به مازندران به حداقل برسد چرا که احتمال ابتلا بسیار بالاست.
وی با بیان اینکه بیماری در بیمارستان‌های کشور و آمل نداریم که به دلیل نبود دستگاه اکسیژن‌ساز با مشکل رو به رو شود، گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد بستری‌ها به اکسیژن نیاز دارند و طراحی بیمارستان ها بر این مبنا است.

ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در مازندران نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

استان مازندران از تیر ماه با موج شدید شیوع بیماری مواجه شده است، به‌طوری که ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
براساس این اطلاعیه، موارد بستری و ابتلا به کرونا در این استان ظرف ۶ هفته گذشته بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کرده و شیب صعودی وضعیت بستری و ابتلا به بیماری در این استان نگران‌کننده است بنابراین از هموطنان خواهشمندیم از هر‌گونه سفر غیرضروری به استان مازندران به‌طور جدی خودداری کنند.
ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در مازندران از مردم خواسته است برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش بیماری همه از ماسک استفاده کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی مانند شستن مکرر دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true