×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true

چرا مخالفان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، تمام تلاش خود را علیه اصلاح طلبان به کار گرفته اند؟!

بررسی این سخن که نوگرایی و تحول خواهی در ایران سده گذشته همیشه نگرش پیشرویی بوده است، کار سختی نیست.

نویسندگان و کنشگران بزرگی در این سپهر درخشیده اند و هماره نگاهها را به سوی خود برده اند.اصلاح گری ،گویا جزء ذاتی این مرز و بوم بوده و طرفداران خود را هر روز بیشتر از دیروز داشته است. البته ناگفته پیداست که در این مسیر،آشفته کاری های برخی افراد- اصلاح طلبان- هرگز نتوانسته از ارزش “اصلاح طلبی” که یک تفکر بوده، بکاهد.

امروز،وضع به گونه ای است که ،به واسطه نوع تعامل حاکمیت با اصلاح طلبان، بازار چتربازان سیاسی گرم شده و گروهی با سوء استفاده از این فضا،خود را در جایگاه های گوناگون بنابه شرایطی که اجازه سوء استفاده را می دهد، اصلاح طلب جا زده، و می کنند آن کارهایی را که نباید و برای اصلاح طلبی نشاید!

این نوع کنش حاکمیت با اصلاح طلبان واقعی، منجر به واکنش های تخریبی در سطح جامعه به صورت حجمی شده است که البته دودی را راه خواهد انداخت که به چشم همه خواهد رفت.اگر چه عده ای بر این عقیده هستند که فهم عمومی مردم ما از سیاست، جلوی آسیب های جدی راخواهدگرفت،امانگارنده عقیده دارد،اگر این مهم، بر روی درصد کوچکی از مردم هم اثر سوء بگذارد، در امروزه روز بسیار آسیب زاست.

حوادثی که در دی ماه یکی دوسال گذشته اتفاق افتاد، پیش زمینه وقوع رفتارهای خارج از کنترلی ممکن است باشد که محصول همین برخورد با سیاسیون و احزاب است.

اتفاقا ،مخالفان در خارج از کشور بهترین علاقه را نسبت به این نوع برخوردها با اصلاح طلبان دارند. اگر تاکنون پنهان می کردند، اینک به صورت شفاف،بزرگترین دشمن برنامه های خود را اصلاح طلبان معرفی می کنند،چون معتقد هستند اگر تحول خواهان در داخل ایران، در قدرت سهمی داشته باشند، امکان پیشبرد سیاست های آنان از بین می رود.

به همین دلیل است که مدتهاست  این تفکر با تشکیل گروه ها و مجموعه هایی، تلاش می کنند رهبری مخالفت ها، در بیرون و داخل را به دست بگیرند. در این راه، تخریب اصلاح طلبی، مهمترین مکانیسم آنان برای رسیدن به مقصود است و تا رهبری و هدایت مخالفان را به بیرون از کشور نبرند، از تلاش نمی ایستند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true