×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آیا بازهم‌ با نمایندگان‌ غفلت زده در استان‌ روبرو هستیم

سردمداران و سیاستمداران دنیا به این مهم دست یافته اند که تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی و مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه یا یک کشور توسعه صنایع کوچک است.
با ایجاد صنایع کوچک است که می شود شاخص های اقتصادی را بالا برد و اشتغال فراوان ایجاد نمود و مشکلات اقتصادی را مرتفع ، صادرات را گسترش داد و ارز آوری نمود
اما مع الاسف هر دوره که می گذرد نمایندگانی بی توجه به صنعت و تولید اما صاحب شعارهای احساسی و هیجانی در پرتو غوغا سالاری به مجلس راه می یابند و از بخت بد هیچکدام‌ هم با واژه صنایع و تولید آشنا نیستند چه رسد به دانستن راهکارها و پروتکل ایجاد صنایع کوچک زود بازده.

در هفته های اخیر چندین طرح از سری طرح های زود بازده صنایع کوچک در استان‌ افتتاح شد که هیچکدام‌ از نمایندگان به آن وقعی ننهادند و حتی متوجه نوع فعالیت آنها نشدند.
بی گمان باید باور داشته باشیم عدم کم توجهی به چنین‌ رخدادی نداشتن اطلاعات و نداشتن درک درستی از ایجاد صنایع کوچک است . اینجاست که باید اذعان داشت ما با حضور چنین نمایندگانی به کجا خواهیم‌ رسید .اوج نگرانی از آنجا آغاز می شود که وقتی صنایع کوچک از نگاه آنان پنهان می ماند و اعتقادی به ایجاد یا احیایی ان ندارند یعنی مرگ تدریجی ان‌ شهر یا شهرستان و در نهایت استان و کشور.

وقتی همه کارشناسان‌ و اهل فن و متخصصان دنیا به این‌ باور رسیده اند که وجود چنین صنایعی راه برون‌ رفت از معضلات است و تمامی‌ دستگاه ها و سازمان ها و ادارات را برای ایجاد و راه اندازی این‌ نوع از صنایع بسیج نموده اند چرا نمایندگان ما با واژه صنایع کوچک نا آشنا و غریبه هستند ، حتی در شعار های انتخاباتی آنان هیچ رویکردی در خصوص این نوع از صنایع هم شنیده نشد .این یعنی فاجعه این‌ یعنی مصیبت .وقتی مسیر اشتغال زایی و تنها راه برون‌ رفت همین مسیر است یعنی هیچ‌ برنامه ای برای ایجاد اشتغال در اذهان آنها متبادر نگشته و این نمایندگان هم‌ جا پای نمایندگان ادوار گذشته نهاده اند و جز فرصت سوزی ، تباه نمودن عمر عده ای جوان‌ چیزی در چنته ندارند. عدم ایجاد صنایع کوچک یعنی عدم اشتغال و این‌ مهم یعنی‌ مادر آسیب های اجتماعی ، یعنی ، بیکاری ، طلاق ، دزدی، اعتیاد ، سرقت ، قتل ، جرم، جنایت …..این‌ یعنی هزینه ای هنگفت و چند برابری برای پلیس و دستگاه قضا ، با چنین‌ نگاهی یعنی یک نماینده با دست خالی و بدون یک راهکار و پروتکل اساسی به میدان‌ آمده و در منظر روشنفکران و متخصصان‌ وجود چنین نماینده ی با نبودش تفاوتی ندارد .نماینده ای که فریاد و فغانش در عدم کارایی مطلوب دولت در خدمات رسانی‌ به جامعه گوش فلک را کر نموده و با گله و شکوهیه از مدیران و مسئولین اجرایی مملکت عرض اندام مینماید ولی نسبت به صنایع کوچک که تنها و موثر ترین راه برای عبور از مشکلات و معضلات کشور است بی تفاوت میباشد را نباید جدی گرفت . چون وی برای رفاه و معیشت و مطالبات مردم قد علم ننموده بلکه دنبال آمال و آرزوهای خود است و فریاد و فغانش بر گرفته از غوغا سالاری و منیت است ، شخصی نگری و منفعت طلبی دوام چندانی نخواهد داشت .

العاقبه للمتقین اللهم‌ واجعلنا من المتقین‌

*عضو شورای عالی مجمع متخصصین خوزستان‌

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true