×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بهره‌برداری از ۶ پروژه عمرانی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان خوزستان

۶ پروژه عمرانی در شهرک صنعتی شادگان و ناحیه صنعتی دارخوین با اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد ریال روز پنج‌شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بهره‌برداری شدند.

این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از پنج واحد کارگاهی و ایجاد زیرساخت‌هایی همچون خیابان سازی و روکش آسفالت، احداث و زیباسازی فضای سبز، احداث شبکه روشنایی و احداث سردر ورودی در ناحیه صنعتی دارخوین و تکمیل دیوار در شهرک صنعتی شادگان است.  برای استقرار واحدهای صنعتی و فعالیت تولید کنندگان در ناحیه صنعتی دارخوین تمامی امکانات زیرساختی فراهم شده است.

واحدهای کارگاهی ناحیه صنعتی دارخوین با همان قیمت تمام شده ساخت به‌صورت ۱۰ درصد نقد و الباقی در قالب ۱۶ قسط سه ماهه به سرمایه‌گذاران واگذار خواهند شد تا برای حضور صنعتگران در این ناحیه صنعتی رغبت ایجاد شود. پیش از این واحد کارگاهی در این ناحیه صنعتی ایجاد نشده بود، اما با ایجاد این تعداد واحد کارگاهی و فراهم کردن شرایط فعالیت تولید کنندگان، شاهد رونق این ناحیه صنعتی خواهیم بود.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بدو ورود به استان خوزستان از دو واحد تولیدی فعال و تعدادی از پروژه‌های عمرانی شهرک‌ صنعتی شماره ۲ اهواز نیز بازدید کرد.

محسن صالحی‌نیا با حضور در شهرک‌ صنعتی شماره ۲ اهواز از واحدهای صنعتی نوین چوب تخته فشرده خاورمیانه تولید کننده MDF خام با ظرفیت تولید سالیانه ۱۹۰ هزار مترمکعب، سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون یورو و اشتغال مستقیم ۱۰۰۰ نفر و همچنین تک نان جنوب تولید کننده انواع نان‌های حجیم و نیمه حجیم و مسطح با ظرفیت تولید روزانه ۵٠ تن، سرمایه‌گذاری ۵٠٠ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ١۵٠ نفر بازدید و از نزدیک در جریان کیفیت تولید و مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.  وی در ادامه از ۶ پروژه عمرانی شهرک‌ صنعتی شماره ۲ اهواز، شامل خیابان سازی (زیرسازی و آسفالت)، جدول گذاری، شبکه فاضلاب و ایستگاه لیفت، احداث مسیر ورودی، ساختمان طب کار و دیوار پیش ساخته پیرامون این شهرک که جمعاً با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شده‌اند، بازدید کرد.

 ۱۵۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برمی‌گردند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنج‌شنبه در جریان بهره‌برداری از ۶ پروژه عمرانی در ناحیه صنعتی دارخوین و شهرک صنعتی شادگان در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۰ هزار واحد کارگاهی و تولیدی در کشور راکد هستند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد از این واحدها به چرخه تولید باز خواهند گشت. محسن صالحی‌نیا افزود: پارسال یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در کشور به چرخه تولید برگشتند. وی اضافه کرد: ۴۶ هزار واحد کارگاهی و تولیدی بهره‌برداری شده در کشور وجود دارد و ۲۳ هزار واحد هم در دست ساخت هستند. رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در خوزستان نیز برنامه‌ریزی شده است تا امسال  ۶۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگردند. صالحی‌نیا با اشاره به عوامل غیرفعال شدن واحدهای تولیدی اظهار داشت: واحدهای تولیدی در مواردی به دلیل مشکل تأمین نقدینگی و یا تأمین مواد اولیه غیرفعال می‌شوند. صالحی‌نیا افزود: ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال است که هفت درصد از این تعداد در خوزستان قرار دارند و در این استان تنوع و ارزش افزوده واحدهای صنعتی در سطح بالایی قرار دارد. وی اضافه کرد: در ناحیه صنعتی دارخوین آمادگی لازم برای جذب سرمایه‌گذار وجود دارد و در این ناحیه صنعتی با توجه به شرایط منطقه، امکان راه اندازی کارگاه‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی و یا قطعه سازی صنایع مختلف وجود دارد.

 تنها راه مقابله با تحریم‌ها، توجه به شهرک‌های صنعتی است

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم گفت: تنها راه مقابله با تحریم‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی، توجه به شهرک‌های صنعتی و رفع موانع تولید است.  وی اضافه کرد: ناحیه صنعتی دارخوین با ۵۰ هکتار ساخته شده و زیرساخت‌های لازم در این ناحیه ایجاد شده تا سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این ناحیه صنعتی تشویق شوند. نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پنج واحد کارگاهی ساخته شده در این ناحیه صنعتی، شرایط مناسبی را برای فعالیت تولید کنندگان این منطقه فراهم نموده است.ناصری‌نژاد بیان کرد: با تمام توان از سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این شهرستان حمایت می‌کنیم.

در استان خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد.

 

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true