×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
راه اندازی دستگاه‌های ایرکاندیشن پست ۲۳۰ کیلو ولت

سیدمحمد موسوی بیدلی مسئول نت کولرشاپ در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طراحی، ساخت و بومی‌سازی دستگاه جمع‌آوری گازهای مبرد (فریون‌ها)، طراحی و سفارش ساخت کولرهای صنعتی مخصوص مناطق آلوده به گرد و غبار نشان از کارنامه درخشان این واحد در خدمت‌رسانی است.

*۴ آبان ۹۸

وی افزود: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید به علت مقابله با تحریم و انگیزه برای اتکا به قدرت تولید داخلی و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های خرید و عدم تطابق بعضی از دستگاه‌های قدیمی با نیازهای جدید شرکت با حمایت بی‌وقفه رییس تهویه و تبرید و تلاش و کوشش تمامی کارکنان زحمتکش کولرشاپ از جمله آقایان احمد شرفی و مسعود دهقانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه جمع آوری گازهای مبرد در کارگاه کولرشاپ شرکت فولاد خوزستان شدیم.

موسوی بیدلی گفت: انتشار گازهای مبرد (فریون‌ها) به محیط آزاد و انتقال به اتمسفر، ترکیباتی شیمیایی در لایه استراتوسفر ایجاد نموده و توسط نور خورشید، شدیداً باعث آسیب به لایه اوزن می‌شود. این موضوع جدا از تحمیل هزینه‌های خرید مجدد گاز جایگزین بود، که با ساخت این دستگاه موارد ذیل تاکنون حاصل شده است:

  1. از آسیب به محیط زیست بدلیل انتشار گازهای مبرد در فضا جلوگیری می‌شود.
  2. با بازیافت گاز مبرد در مصرف هزینه‌های خرید گاز صرفه‌جویی قابل توجهی می‌شود.
  3. انجام تمامی مراحل مکش گاز، جداسازی روغن و ایجاد خلاء برای خشک کردن لوله‌ها و… بصورت کاملاً  اتوماتیک انجام می‌شود.
  4. امکان تست نشت‌یابی کامل مدار برودتی کلیه سیستم‌های سرمایشی (انواع کولرها، یخچال و فریزر، یخ ساز، آبسردکن، ایرکاندیشن‌ها و سردخانه‌ها) فراهم شده است.
  5. سهولت در انجام تعویض کمپرسور و کندانسور با حفظ و گازمبرد درون سیکل.
  6. عملکرد سیستم تهویه رضایت بخش و بهتر می‌گردد.

وی با اشاره به حساسیت پست‌های برق در شرکت فولاد خوزستان افزود: دستگاه‌های ایرکاندیشن مربوط به پست ۲۳۰ کیلو ولت متناسب با شرایط استان خوزستان طراحی و ساخته نشده بود، لذا در تامین سرمایش، پست حساس ۲۳۰ کیلو ولت دچار مشکل شده بود. این موضوع متخصصان این واحد را بر آن داشت به منظور کاهش هزینه‌های خرید مجدد و جلوگیری از توقف این پست برق با ایجاد تغییرات در طراحی و نوع قطعات و با صرف هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر از خرید دستگاه جدید توان بالای کاری خویش را نمایش و هر دو دستگاه را بازسازی و راه اندازی نمایند. (هزینه خرید دو دستگاه با تناژ تبرید مشابه حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه داشت).

موسوی در ادامه بیان کرد: طراحی کولرهای صنعتی از افتخارات دیگر این واحد در سال ۹۷ بوده است که در سال جاری در تعدادی از واحدها به بهره‌برداری رسید. این دستگاه‌ها از نظر قدرت اوپراتور داخلی و کندانسور خارجی با انواع کولرهای اسپلیت متفاوت و قوی‌تر می‌باشد و در محل‌های آلوده به ذرات معلق و گرد غبار به راحتی قابل بهره‌برداری و عمر بالاتری می‌باشد. زیرا در کولرهای اسپلیت در قسمت رادیاتورها تراکم بالایی در چیدمان فین‌ها شاهد بودیم این موضوع باعث رسوب آلودگی‌ها و خورندگی سریع لوله‌های مسی و در نهایت نشت گاز مبرد را به همراه داشت؛ همچنین بردهای الکتریکی کولرهای اسپلیت خانگی در سایت‌های صنعتی با سرعت زیادی مستهلک و غیر قابل تعمیر می‌گردد.

لذا با شناسایی موارد، اقدام به طراحی و سفارش کولرهای صنعتی در ۳ تناژ متناسب با شرایط جوی مناطق آلوده نمودیم که خوشبختانه تعدادی ساخته و در واحدهای تکلیس آهک و اتاق‌های آسانسورهای شرکت به بهره‌برداری رسید.

مسئول نت کولرشاپ در پایان ضمن قدردانی از زحمات تمامی مسئولان و کارکنان خاطر نشان کرد: این واحد در آینده نه چندان دور پروژه افتخارآمیز دیگری را ثبت اختراع نموده و از آن رونمایی خواهد کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true