×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
«ابراهیمی» حلقه اتصال فولاد اکسین به فولاد خوزستان

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل فولاد خوزستان با حضور رضا طاهری رئیس هئیت مدیره، مومن‌زداه و اسماعیل گودرزی اعضای هئیت مدیره و جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد خوزستان در روز دوشنبه ۲۳ فروردین در مهمانسرای نور برگزار شد.
در ابتدای این مراسم رضا طاهری رئیس هئیت مدیره فولاد خوزستان با تبریک سال نو و تشکر و تقدیر از زحمات علی قلعه‌نوی مدیرعامل پیشین اظهار داشت: تولید پایدار و دستیابی به اهداف تولید در سال ۱۳۹۹ را در شرایطی که علاوه بر تحریم‌ها، محدودیت‌های شیوع کرونا هم برکشور حاکم بود، کار جهادی و حرکت در جهت تحقق منویات رهبری است. تامین مواد اولیه، حضور در بازارهای هدف صادراتی، تسریع در روند طرح‌های توسعه، تکمیل زنجیره بالادست و پایین دست فولاد، تخصصی نمودن شرکت‌های تابعه، توجه به نیروی انسانی و ارتقاء کمی و کیفی در سطوح مختلف شغلی، توجه به معیشت و جبران خدمات کارکنان، اشتغال نیروهای بومی و برنامه‌ریزی مدون از مهم‌ترین برنامه‌های محوری سال ۱۴۰۰ مجموعه فولاد خوزستان خواهد بود.
طاهری در ادامه شناخت کامل مدیر عامل جدید از شرکت فولاد خوزستان را نقطه قابل اتکاء مدیریت وی دانست و افزود: در واقع ابراهیمی به خانه‌ی خود بازگشته است و امید داریم با حضور مدیرعامل جدید و در جهت تکمیل زنجیره ارزش، فولاد اکسین به مجموعه فولاد خوزستان هم اضافه شود. تا هدف اصلی یعنی تداوم موفقیت فولاد خوزستان تکمیل گردد.
در ادامه محمد مهدی مومن‌زاده عضو هئیت مدیره شرکت فولاد خوزستان از نگاه یک سهامدار فولاد خوزستان را سرمایه‌گذاری مولد دانست گفت: رویکرد هئیت مدیره جدید تغییر نگاه از دارایی‌محور به سمت سرمایه‌گذاری‌محور است. رویکرد هئیت مدیره‌ی جدید، تفویض اختیار به مدیران مجموعه در جهت پیشبرد اهداف سازمان است. فولاد خوزستان می‌بایست به جایگاه واقع خود در صنعت فولاد کشور دست پیدا کند. برای رسیدن به این هدف باید مواردی همچون: تکریم و ارج نهادن به کارکنان مجموعه، جذب نیروهای متخصص و بومی، جبران خدمات به شکل مطلوب و یکپارچگی استراتژیک در نظر گرفته شود. باید به سمتی حرکت کنیم که سود سرمایه‌گذاری‌ها را به مجموعه برگردانیم، با این کار در مدت زمان کوتاهی، شرکت‌های زیرمجموعه توسعه پیدا می‌کنند. وی افزود ورود به بورس از دیگر مواردی هست که علاوه بر کمک به برند فولاد خوزستان، به سوددهی مجموعه کمک می‌کند. هدف هیئت مدیره جدید خلق ارزش برای همه‌ی ذینفعان است و این رویکرد را جایگزین خلق ارزش برای سهامدار می‌کند. وی تأکید نمود: منظور از همه‌ی ذینفعان: کارکنان، بازنشستگان، تامین‌کنندگان، بدهکاران، بستانکاران و سهامداران است که اگر همه‌ی موارد گفته شده، در نظر گرفته شوند، سازمان به سمت پویایی و توفیق در اهداف حرکت می‌کند.

در ادامه مراسم یادشده امین ابراهیمی مدیرعامل جدید فولاد خوزستان ضمن عرض تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان از تثبیت جایگاه فولاد خوزستان در صنعت فولاد کشور سخن گفت و افزود: شرکت فولاد خوزستان رتبه دوم تولید فولاد کشور را در اختیار دارد، برای حفظ و تثبیت این رتبه می‌بایست طرح‌های توسعه‌ای متنوعی تعریف و اجرا کنیم. در حال حاضر کارخانجات مختلف فولادی در کشور در حال فعالیت هستند، اگر همین شرایط در فولاد خوزستان باقی بماند، جایگاه مان به خطر می‌افتد. در استان یزد هشت میلیونی تن فولاد، در شرکت فولاد مبارکه با چهاردمیلیون تن و در استان کرمان با شش میلیون تن طرح توسعه در حال اجرا هستند. در آینده نزدیک این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسند و این روند یعنی تنزل جایگاه فولاد خوزستان در افق ۱۴۰۴ به رتبه چهارم .از این جهت باید برای حرکت در مدار افق ۱۴۰۴ طرح توسعه‌ تعریف کنیم.
ابراهیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود ظرفیت‌های بی شمار سرمایه‌گذاری در استان خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان از زیرساخت‌های فراوانی در صنایع مختلف برخوردار است، دسترسی به آب‌های آزاد، حمل نقل جاده‌ای و دسترسی آسان به حامل‌های انرژی بخشی از این زیرساخت‌ها به شمار می‌آیند. وی تأکید نمود: نمونه‌ی بارز موفقیت در بکارگیری موفق زیرساخت‌های استان، بازدهی شرکت فولاد اکسین است. در این مجموعه توانستیم با بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد، مجموعه را از زیان‌دهی به سمت سودهی سوق دهیم. بنابراین شرکت فولاد خوزستان ظرفیت‌های بسیاری در امر توسعه دارد. برای محقق نمودن طرح‌های توسعه نیاز به برنامه‌ریزی و نققشه راه داریم.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان دستیابی به تولید ۱۳ و نیم میلیون تنی زیرسقفی فولاد در افق ۱۴۰۴ شرکت فولاد خوزستان هدف مجموعه در بخش تولید دانست و ادامه داد: افق تولید فولاد کشور در سال۱۴۰۴ میزان ۵۵ میلیون تن است که اگر بتوانیم به تولید ۱۳ و نیم میلیون تن دست پیدا کنیم، ۲۵ درصد تولید فولاد کشور را نام شرکت فولاد خوزستان رقم زده‌ایم. از طرفی سهامدار عمده فولاد خوزستان با هدف سرمایه‌گذاری بلند مدت ورود کرده است. برای تامین نظر سهامدار عمده و پویایی شرکت باید به سمت اجرای طرح‌های توسعه‌ در سه بخش بالادستی، پایین‌دستی و کنار دستی( صنایع وابسته) حرکت کنیم. تولید پایدار ضامن بقای مجموعه است. تامین پایدار ,از ارکان اصلی تولید پایدار است.ابراهیمی تصریح نمود: بازسازی خطوط قدیمی و افزایش توان رقابت‌پذیری محصولات و تنوع در تولید محصولات از دیگر برنامه‌هایی است که نیاز به نگاه ویژه‌ای دارند. هدف از مواردی گفته شده، تولید محصول با ارزش افزوده است. ایمنی و محیط زیست از دیگر اولویت‌های اجرایی در مجموعه فولا خوزستان است که در تعریف طرح‌ می‌بایست با نگاه ویژ‌ای در نظر گرفته شوند.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان معیشت کارکنان مجموعه را مهم‌ترین دغدغه‌ی هئیت مدیره دانست و گفت: کارکنان شرکت فولاد خوزستان به لحاظ تخصص و تعهد در میان نیروهای سرآمد استان خوزستان و صنعت فولاد خوزستان قرار دارند. تامین معیشت، مسائل رفاهی و افزایش رضایت‌مندی شغلی از جمله موادری هستند که در دستور کار هئیت مدیره قرار دارند. اعتقاد داریم که، ذینفع اصلی شرکت فولاد خوزستان کارکنان هستند و موفقیت‌های مجوعه نتیجه تلاش آنان است. بازنگری نظام جبران خدمت، طرح طبقه‌بندی مشاغل و ارتقاء سطح رضایت‌مندی کارکنان که از مدیریت‌های قبلی آغاز شده‌اند با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کنند.
ابراهیمی: جانشین‌پروری نکته قابل توجه‌ای است که باید با یاری گرفتن از مراکز علمی مانند دانشگاه به سمت پیاده‌سازی این اصل در شرکت گام برداشت. توانمندسازی، شایسته‌سالاری، بهداشت و سلامت کارکنان جزو دستور کار هئیت مدیره در حوزه منابع انسانی است. از طرفی نگاه ویژه‌ای به بازشستگان داریم. اعتقاد داریم، بازنشستگی آینده‌ی همه‌ی ماست و در این حوزه هرچه فعالیت کنیم، نفع آن متوجه سازمان است. بازنشستگان سرمایه‌های مجموعه فولاد خوزستان هستند.
ابراهیمی اشاره‌ای هم به بخش فروش شرکت فولاد خوزستان نمود و اظهار داشت: حفظ سهم ۲۵ درصدی تولید فولاد کشور و تسریع در توسعه بازار در بخش فروش مد نظر است. توسعه بازارهای صادراتی اهیمت بالایی دارد. در حال حاضر صادرات شرایط مثبتی دارد. باید از این موقعیت استفاده بهینه کرد. تامین نیاز نوردکاران استان بخشی از فروش داخلی شرکت فولاد خوزستان را تشکیل می‌دهد. ارتباط با نوردکاران استان، فراتر از نگاه سهامداری است و با توجه به مجاورت نوردکاران استان خوزستان مدنظر هستند. و تأکید نمود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظه‌العالی) به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده، تمام توانمان را بکار بگیریم و فولاد خوزستان را به محور صنعت فولاد کشور تبدیل کنیم.
مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان اشاره‌ای به تعهد مجموعه در انجام مسئولیت‌های اجتماعی کرد و افزود: شرکت فولاد خوزستان در بحث اجرای مسئولیت‌های اجتماعی عملکرد درخشانی از خود نشان به جای گذاشته است، در کنار این مقوله، بحث خلق ازرش مشترک در جامعه را هم دنبال می‌کنیم و از حداکثر توان خود ز مسیر خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخودار استفاده می‌کنیم.

منبع خبر :
true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true