×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
کارون را بردند، آقایان! جاده را اشتباه رفتید!

در حالی که حاجی دلیگانی نماینده ی کهنه کار و متخصص لابی و عضو هیات رییسه ی مجلس شورای اسلامی با اصرار و پافشاری اولویت نخست خود و دیگر نمایندگان، حتا قاطبه ی نمایندگان کشور را در مجلس، تامین منابع مالی مورد نیاز برای بهره برداری از پروژه‌های آبرسانی به اصفهان به ویژه پروژه بهشت آباد و سامانه دوم آبرسانی در اولویت بودجه ۱۴۰۰ می داند؛ و از سوی دیگر، بودجه ی پرحاشیه ی ۱۴۰۰ به تایید نهایی شورای نگهبان رسیده ؛ و لابی قدرتمند نمایندگان استان های کویری یک لحظه از رایزنی و اهداف مدنظر بومی منطقه ای خود غافل نمی شود، در یک حرکت تبلیغاتی رسانه ای جمعی از نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری در شهرکرد، قرار نوروزی می گذارند و به تماشای پروژه هایی می روند که اگر نه در متن ، که در حاشیه ی پروژه هایی است که مقابل چشم آنها دارد به بار می نشیند و آخرین رگ های کارون را نیز به سمت این اقالیم کویری هدایت می کند.
واقعیت ماجرا این است که نمایندگان این دو استان تا کنون نتوانسته اند و چنان که از شواهد امر بر می آید ، نمی توانند کاری از پیش ببرند و مانع انتقال آب کارون نخواهند شد.
انتقال آب کارون مساله ای نیست که مربوط به امسال و سال قبل و این ده – دوازده سال اخیر باشد. زمانه زمانه ی کش و قوس و منازعه بر سر آب است. تغییر اقلیم و از دست رفتن منابع آب زیر زمینی کار خودش را کرده است. هم یزد و هم اصفهان و هم کرمان و قم و هم سمنان و دیگر استان ها حق دارند از آب شرب بهره مند باشند و بدیهی است نخستین نگاه ها به کارونی است که مانند شریانی در قلب کشور دارد پیچ و تاب می خورد و بخش عمده ای از کشور را از خوان گسترده اش سیراب می کند.
سیاستگذاری های تمامی دولت های این بیست و چند سال اخیر ، در یک کلام ، بر محور سدسازی ها و انتقال آب کارون بوده ؛ بدون آن که ظرفیت و کشش و توان این رود همیشه جاری در نظر گرفته شود؛ و در کنار آن ، اعمال سیاست های غلط بر اساس توسعه ی نامتوازن و غیر راهبردی از جمله؛ تاسیس و راه اندازی شرکت های فولاد، صنایع آب بر، محدود کردن بجای توسعه ی هرچه بیشتر فولاد مبارکه ، ووو لحاظ شود و در نظر گرفته شود.
سالها پیش وقتی مجری اصفهانی برنامه ی موصوف به ثریا در شبکه یک سیما, جنگ بزرگی را بر علیه منافع و زندگی مردم استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری به راه انداخته بود، کمتر کسی پیش بینی می کرد این تقابل به مرحله ی امروز کشیده شود که لشکر نمایندگان دو استان ِ درگیر در انظار عمومی و در ایام تعطیلات نوروزی و در شرایط خطیر کرونایی بر خلاف شیوه نامه های بهداشت و سلامت روانه ی بام ایران شوند تا به زعم خود به نمایندگان و هموطنان اصفهانی هشدار بدهند که ما ایستاده ایم و نمی گذاریم بیش از این آب کارون را به یغما ببرید!
در برنامه ی تلویزیونی یاد شده ( ثریا ) سعی شده بود با مظلوم نمایی شدید,استان و صنعت اصفهان را در حال مرگ نشان دهند و مردم بالادست چهارمحال و بختیاری و خوزستان ِ خونفشان را , انسان هایی بی رحم و به شدت قوم گرا معرفی کنند!
مجموعه ی متفق و متحد اصفهانی ها البته کار خودشان را کردند.
حسینعلی حاجی دلیگانی نه تنها در شمایل عضو هیات رییسه ی مجلس شورای اسلامی، که در هیات پیشقراول و پرچمدار دفاع از منافع بومی شهر و دیار خود، در خصوص اصلاحات کلی بودجه سال ۱۴۰۰ دولت و تاثیر آن در بودجه استان اصفهان، آشکارا می گوید: نمایندگان استان اصفهان بند به بند بودجه را رصد می‌کنند و در همه جلسات حضور دارند و همه موضوعات را مورد توجه قرار می دهیم و چنانچه در موردی کوتاهی در ایفای حقوق مردم اصفهان صورت گیرد، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
نمایندگان خوزستان و چارمحال بختیاری اما، بجای اتحاد و اتفاقی که خیلی پیشتر از این ها باید صورت می دادند، و با دیگر نمایندگان سایر استان های کم برخوردار و دچار بحران آب ، علیه سیاست های مردان کویری حاضر در وزارت نیرو و کابینه ی دولت ، با تجمیع نظر و همراهی و همگامی، ضمن پرسشگری و مطالبه گری، مانع تحرکات یکجانبه و فارغ از منافع و مطامع ملی نمایندگان و مسوولان اصفهان و یزد ، عمل می کردند ؛ و وزیر نیرو یا خود رییس جمهور محترم را به مجلس فرا می خواندند، دست به حرکتی نمایشی و بی ثمر می زنند که در ماههای پایانی دولت حسن روحانی کمترین دستاوردی به همراه نخواهد داشت.
خداوند عاقبت همه ی ما را به خیر کند!

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true