×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شرحی کوتاه بر یک حرکت اعتراضی از سوی روحانیت محترم استان خوزستان!

ویدیوی کوتاهی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که جماعتی در خیابان موکت پهن کرده اند و دارند نماز جماعت برگزار می کنند. اتفاقی که سالها روی داده و تکراری است و یک زمانی برنامه ی تبلیغی شماره یک ستاد اقامه ی نماز بود. مراسم در خیابانی آلوده به فاضلاب و آب های راکد و متعفن برگزار می شود.

خیابان نماد زندگی و رفت آمد است. کنار جماعت نمازگزار کسانی می آیند و می روند. سر و صدای بچه ها و زن و مرد شنید می شود. خیابان با بافت و شمایلی که دارد، به محله های حاشیه ای یک شهر درب و داغان شبیه است که با تشخیص چهره ی پیش نماز ، متوجه می شویم این محله، منطقه ای از کلان شهر اهواز است! عین دو! با جمعیتی چشمگیر و اکثریتی قریب به اتفاق از شهروندان شریف و برادران و خواهران عرب ما.
تفاوت بارز و برجسته ای که در این اقامه ی منحصر بفرد وجود دارد، و محال است اثرگذاری آن را با ساعت ها سریال سازی صدا و سیما و یا انتشار نشریات مقایسه کرد ، برگزاری بدون هیاهوی فقط یک نماز جماعت است!
نه سخنرانی صورت گرفته و نه کسی حتا روی کلیپ صداگزاری کرده! فقط از توضیحات نوشتاری همراه با بازپخش کلیپ است که ما می فهمیم این مراسم در منطقه ی عین دو انجام گرفته است!
خود این سکوت، بشدت سهمگین و اثربخش است. یعنی اگر کسی که مسوولیتی در این رابطه دارد و نقشی حتا کمرنگ در تراکم و افزایش و وجود فاضلاب در خیابان های این منطقه و یا سراسر شهر اهواز ایفا می کند، اگر از شرم و آزرم در دم بمیرد و جان بدهد، کار زیادی نکرده است!
موسوی فرد، نماینده ی ولی فقیه، برای چندمین بار است که حرکتی شوک آور نشان می دهد و افکار عمومی را متوجه خود کرده است.
وی در این کلیپ کوتاه و در این مراسم ساده، که در صف ردیف اول نمازگزاران ، یک جانباز جنگ تحمیلی که پایش را از دست داده و قادر نیست موقع قیام و قعود، دیگران را همراهی کند، با بلندترین و رساترین صدای ممکن، اوج استیطال و درماندگی و مظلومیت مردم اهواز را به گوش همه ی مسوولین کشور رسانده است.
صدا، فراتر از تصور و توان یک شهردار جوان و کم تجربه و یک مدیرعامل آب و فاضلاب است که دارد دور خودش می چرخد و کاری از پیش نمی برد!
صدا از فراز کاخ استانداری هم عبور کرده و تا پایتخت رسیده است.
اگر کاری به بازتاب های بین المللی و واکنش رسانه های خارج از کشور هم نداشته باشیم ( چرا که فی نفسه این مساله خیلی هم اهمیتی ندارد و هر چه هست، واکنش ها در داخل کشور است که برای ما مهم است ) ؛ این حرکت موسوی فرد از اعماق شهری برخاسته که فریاد مردمش را یا نمی شنوند و یا اگر می شنوند، کاری و حرکتی و اقدامی موثر برای بهبود و ترمیم و ساخت سازه ها و زیرساخت های ویران آن نمی کنند.
صدا از زیر پوست شهری با مردمی صبور و محجوب و فقیر برخاسته و تمام فاصله ها را در می نوردد.
دستور مقام معظم رهبری نیز پیش از این به صراحت در خصوص رسیدگی به وضعیت آب و فاضلاب شهر اهواز صادر شده و باز هیچ تغییری در این راستا روی نداده است.
شاید گناه و قصور را باید در چیدمان و برگزیدن و سپردن مسوولیت ها به افراد غیرمفید و ناتوان جستجو کرد.
هر چه هست، اهواز امروز، در هیات همان جانبازی خلاصه شده که در صف اول نشسته است و قادر نیست کاری از پیش ببرد و روی به درگاه خداوند بلند کرده و صدایش را موسوی فرد به گوش همه رسانده است.

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true