×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
به کجا می روید جناب حجت الاسلام؟!

سال گذشته در چنین ایامی ( ایام محرم ) که خبری از کویید ۱۹ نبود، و مراسم عزاداری ایام الله محرم در سراسر کشور با شکوه تر و پرشورتر برگزار می شد، حجت الاسلام پناهیان تبدیل به محبوب ترین چهره ی مداح و سخنران عزادارای های امام حسین(ع) شده بود و برنامه های ایشان نه تنها در صدا و سیما که در شبکه های اجتماعی با استقبال فراگیری مواجه شده بود.
امسال چنان که همه می دانند و می دانیم، کویید ۱۹ حتا مراسم و مناسک حج را نیز تحت الشعاع خود قرار داد و النهایه، در کربلا نیز چنان که می دانید و می دانیم، بر اساس فتاوا و دخالت منطقی همه ی مراجع معظم شیعی، و به نفع پاسداشت حرمت مردم و سلامت آنها، محدودیت های وسیعی برای برگزاری مراسم محرم در عراق و ایران و دیگر کشورهای شیعی اعمال شد.
بنابراین آن چه که در جریان است، با وجود انتشار خبرهایی دال بر برگزاری این مراسم در حسینیه ها و مساجد و به طور عام در فضای باز نواحی و مناطق مختلف، و از سوی دیگر بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های مختلف صدا و سیما در این ارتباط، شمایل کوچکی از آن چیزی است که بتواند شعاع علاقمندی و احساسات و عواطف شیعه و مردم ایران در رابطه با برگزاری برنامه هایی در پاسداشت مظلومیت سالار شهیدان و یاران باوفایش را متجلی سازد و به نمایش بگذارد.
بدیهی است که فلسفه ی تباین و تفاوت روحانیت شیعه با دیگر نسوج و نسوک اسلام در اصلی بدیهی به نام معترض بودن و از قضا سیاسی بودن روحانیت شیعه است. یعنی روحانی شیعه نمی تواند و نباید صرفن به مسائل فقهی و تفسیر اصول و فروع دین و حوزه ی شرعیات مشغول باشد.
نکته ای که فی المثل در پیدایش انقلاب و جمهوری اسلامی و نقش روحانیت شیعه ی ایرانی و امام راحل(ره) در این واقعه غیرقابل انکار و نمونه ای بارز است.
در این شب ها که اکثر مردم از طریق امواج سایبری پیگیر عزادرای ها و مراسم مختلف در گوشه گوشه ی کشور هستند و به هر دلیل نمی توانند در مراسم هایی که برگزار می شود حضور زنده داشته باشند، گاه شاهد خبر و انتشار فایل و یا کلیپ های حیرت آوری هستیم!
نمونه ی آخرش، بخشی تقطیع شده و گزینش شده از سخنان حجت الاسلام پناهیان در شب تاسوعای حسینی است که به استانی در جنوب که به نفت و داشتن مناطق نفت خیز و دکل های نفتی و روستاهای تشنه ی آب اشاره می کند و با ارائه ی مطالبی منجمله حضور خیرین و ستاد اجرایی امام برای حل مشکل بی آبی مردم منطقه ( بدون اشاره به نقش دولت در این زمینه و تلاشی که مجموعه ی اجرایی استان از استانداری و آب و فاضلاب استان و مناطق نفتخیز جنوب ووو ) که رفته اند و مخزن آب تهیه کردند! ، به طرزی حیرت آور و متاسفانه بسیار شنیع و زننده که هرگز در سیره و رفتار روحانیت معزز و شریف شیعه، وجاهت و جایگاهی ندارد با اشاره به استاندار! می گوید که من اگر کاره ای بودم به ایشان درشکه می بستم تا به مردم روستای فاقد آب، آب برساند!!
چنان که در قرآن کریم و در آیه ۲۶ سوره ی تکویر امده، باید با صدای بلند به شما گفت: فَأَیْنَ تَذْهَبُون؟!
واقع امر این است که نگارنده ی این سطور نمی داند که شما در چه مقام و جایگاهی هستید و تا چه میزان بر ورود و خروج و رفت و آمد مدیران و تصمیم گیری در ساحت رشد و یا اعتلای اقتصاد و فرهنگ در یک منطقه ی بخصوص مانند جغرافیای مورد نظر شما در این سخنرانی! و یا در کل کشور دخیل هستید و می توانید سودمند واقع شوید! که اگر چنین باشد مایلم به شما دو نکته را برادرانه انتقال بدهم که:

۱٫ ادبیات خودتان را اصلاح کنید و از ادبیاتی استفاده نکنید که جوان شیعی امروز ما از شما بعنوان نمادی از روحانیت شیعه روی برگرداند و ادبیات و فرمایشات رضاخانی به ذهن ش متبادر شود! چرا که نسلی که از خرداد ۴۲ تا ۵۷ به خیابان ها آمد و دودمان پهلوی و سلطنت را به باد داد، در واقع به دوره ی استبداد و خرده فرمایشات زورگویانه ای خاتمه بخشید که فاصله اش را با مردم محروم و مستضعف، درست از زمین تا مریخ! تنظیم کرده بود و باد افره و غرور، آن چنان راه گلویش را بسته بود که از بیخ و بن ، مردم عادی و طبقات فرودست و روستاییان و روستازاده ها و شهرنشینان زیر متوسط را نمی دید. استاندار مخاطب شما اگر هم به ایشان انتقادات و ایراداتی وارد باشد که هست، ولی سزاوار این عبارات شنیع نیست که بگویید باید به وی درشکه بست!! این تصور و استفاده از این تمثال زشت چرا باید اصولن در ذهن و بر لسان شما جاری شود که به یک فرد مومن و انقلابی و مسوولی که هر چه در بضاعت دارد، خالصانه در حال خدمت است و ارائه می کند، نثار می کنید؟! آیا همه ی مشکل این استان جنوبی! به استاندار خلاصه می شود و به حسن روحانی و نوبخت و جهانگیری و واعظی و اردکانیان و زنگنه ربط پیدا نمی کند؟! آیا به نمایندگان مجلس ربط پیدا نمی کند؟!
این ادبیات که در شان روحانیت مردمی نیست را کنار بگذارید و اگر دلسوز هستید که امیدواریم باشید، به نکته ی دومی که عرض می کنم توجه بفرمایید!

۲٫ مشکل استان خوزستان و این استان نفتی ثروتمند که مردم ش روی نفت خوابیده اند و بقول شما روستاییان ش آب خوردن ندارند، ( که متاسفانه این حرف شما درست است و بسیاری از روستاییان و حتا شهروندان شهرنشین خوزستان نیز، بجز نداشتن آب شرب، امکانات بدیهی و زیرساختی و فیزیولوژیک مبتنی به نیازهای اولیه ی مازلو را هم ندارند ) ، یک مشکل مدیریتی سیاسی است که در کابینه حسن روحانی تکوین یافته است و فقط به کم کاری در حوزه ی اقتصاد و عدم توجه به معیشت مردم خلاصه نمی شود.
شما اگر کاره ای هستید و صدایتان به جایی می رسد و می توانید اعلام بفرمایید ( ای که دستت می رسد کاری بکن! ) مطلع باشید ما هم انتقادات بیشماری به مجموعه ی مدیریتی و اجرایی استان و حتا در راس دولت تا مجموعه ی کابینه داریم. شما کاری کنید و شما پیگیر باشید که اصل شایسته سالاری اتفاق بیفتد. هر کسی در جایگاهی بنشیند که سزاوارش است. کسانی که با لابی و چانه زنی و اتصال به اصحاب قدرت بر مصدر نشسته اند، برکنار شوند. از اعمال نفوذ و فساد آقازاده های شارلاتان پیشگیری کنید. کاری کنید ریشه های فساد، شناسایی، خشک و افشا شود. از آقای رییسی بخواهید در رسیدگی به پرونده های قضایی حداقل در همین استان خوزستان سرعت ببخشد. پرونده ای مانند نیشکر هفت تپه با شتاب دادن به رسیدگی در عین شفافیت و علنی برگزار شدن، دادگاهی در خصوص رسیدگی به پرونده ی عوامل فاسد شهرداری اهواز، پرونده ی واقعه ی تروریستی شهریور ماه سال ۹۷ اهواز، پرونده ی رسیدگی به روستای ابوالفضل، پرونده ی منطقه آزاد اروند ، پرونده ی قاچاق ۳۶ هزار کولر گازی در خوزستان ، محاکمه ی قاچاقچیان مواد مخدر و فروشندگان سلاح غیرمجاز در خوزستان ووو همه ی این اقلام و دیگر موارد مشابه ، بدون تردید موجب جلب اعتماد عمومی و التیام نهادن بر آلام مردم استان و کارگران و دیگر طبقات فرودست کشور باشد.

عزاداری شما مقبول درگاه حق ؛ خداوند آخر و عاقبت همه ی ما را به خیر کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true