×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمله سایبری اخیر به سامانه‌های چند اپراتور بندری،‌ گفت: حمله سایبری اخیر در زمینه نفوذ به سامانه‌های سازمان بنادر ناکام بود و فقط توانست به تعدادی از سامانه‌های اختصاصی عملیاتی بخش خصوصی در بنادر نفوذ کند و آسیب برساند.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با ایلنا درباره جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی در چند روز گذشته اظهار داشت: حمله سایبری اخیر در زمینه نفوذ به سامانه‌های سازمان بنادر ناکام بود و فقط توانست به تعدادی از سامانه‌های اختصاصی عملیاتی بخش خصوصی در بنادر نفوذ کند و آسیب برساند.

وی با تاکید بر اینکه لایه‌های حفاظتی باید تقویت و به روز رسانی شوند، گفت:‌ سازمان بنادر از نظر حفاظت در وضعیت خوبی قرارداد اما لازم است که لایه‌های حفاظتی به طور مستمر تقویت و به روز رسانی شوند تا ریسک حمله سایبری به حداقل برسد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی ادامه داد: درباره منشا بیرونی این حمله سایبری اطلاعاتی ندارم.

راستاد همچنین درباره تراکم کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندر امیرآباد و دلیل عدم توزیع این کشتی‌ها به سایر بنادر شمالی اظهار داشت: در حال حاضر توزیع بار در بنادر شمالی روال خوبی دارد. با وجود اینکه عملکرد تمام بنادر جنوبی منفی است اما تمام بنادر شمالی عملکرد مثبتی دارند و تنها بنادری که در آمار سال جاری مثبت بوده‌اند بنادر شمالی کشورمان هستند.

وی با بیان اینکه عملکرد بندر فریدون کنار حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: بندر انزلی که چندین سال فعالیت منفی داشت هم در سال جاری هم مثبت شده‌ است و در بنادر آستارا و نوشهر هم شاهد رشد عملکرد هستیم.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از آنجایی که بندر امیرآباد ظرفیت بیشتری دارد و حجم و ظرفیت سیلوهای نگهداری در این بندر بالاتر از سایر بنادر شمالی است به همین دلیل تقاضای بیشتری برای تخلیه و بارگیری دارد اما با مواجه شدن صف و ترافیک کشتی در این بندر، کشتی‌های در صف مانده به سایر بنادر شمالی سرشکن می‌شوند.

راستاد افزود: صف ورود به بندر امیرآباد معمولا به ۸ فروند کشتی می‌رسد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true