×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کوتاه با حبیب باوی ساجد؛ کارگردان جوان خوزستانی

«حبیب باوی ساجد کارگردان فیلم «لالایی جنگ» درباره اکران فیلم خود در گروه «هنروتجربه» بیان کرد:

از همان آغاز فعالیت گروه «هنروتجربه» و از بدو تاسیس این گروه، من به عنوان کسی که تلاش کرده ام به شکل مستقل همواره فیلم بسازم، هنروتجربه را ستوده ام و از این حرکت حمایت کرده ام. معتقدم که گروه «هنروتجربه» بیش از آن که به حمایت مادی سازمان امور سینمایی ودیگرمسئولان فرهنگی وهنری کشور نیاز داشته باشد، به حمایت معنوی جامعه سینمایی کشور، به خصوص فیلمسازان مستقل نیاز داردتاباتولید فیلم های قابل اعتنا، چرخه اکران گروه «هنروتجربه» را فعال و پویا نگاه دارند.باوی ساجد با اشاره به تفاوت وکمیت مخاطبان فیلم های مستند در سینما و تلویزیون بیان کرد: بی شک مخاطبان تلویزیونی فیلم های مستند وکوتاه داستانی بیش از مخاطبان سینماها، حتی در بخش اکران آزاد است. اما نباید مخاطب سینما را با تلویزیون مقایسه کرد.

فیلم کوتاهی که درگروه هنروتجربه اکران می شود و ممکن است فقط پنج نفز مخاطب داشته باشد نباید مدیران هنروتجربه را دلسرد کند، چرا که این پنج نفر به مراتب با آگاهی بیشتر از مخاطب عام، دیدن این فیلم ها را انتخاب کرده اند.

کارگردان مستند «برزیلته» یادآور شد: اعتنا به مسائل انسانی ودغدغه فردی فیلم سازو صداقت فیلمساز در روایت شخصی بشدت مهم است.به نظر می رسددرسال های اخیر روایت های سینمایی از روی دست همدیگر کپی شده است. گاه شاهد انبوهی فیلم آپارتمانی هستیم. در حالی که آن چه در یک دوره ای باعث رونق سینمای کشورشد، سینمای اقلیمی بود. سینمای مردم شناسی و قومی که با دیگر زبان ها ولهجه های مردم سایر شهرها و روستاها صحبت می کنند واکنون ما از این نوع سینما فاصله گرفته ایم، چرا که به نظر می رسد این نوع سینما مورد حمایت مسئولان سینمایی کشور نیست وحتی بسیاری از فیلم سازان مهاجر به مرکز هم به فیلم های شهری و آپارتمانی روی آورده اند.

کارگردان فیلم سینمایی «سامی» در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: مسئولان گروه «هنروتجربه» نیز می توانند از سراسر کشور فیلم های بسیار قابل تامل ومستقل کشف کنند که بیش از آن که باعث استمرار حیات فیلمسازی آن خطه باشد، باعث استمرار حیات هنروتجربه خواهد بود. بی گمان سینمای کشور امروز به جغرافیا، آدم ها، پوشش ها، زبان، لهجه، آداب ورسوم متنوع بیش از پیش نیازدارد.فیلم سازان نواحی کشور بایدبکوشند روایت های اقلیمی شان رابازبان به غایت صمیمی جان به تصویر بدهندو باجدیت تمام ازنظام استودیویی ومحوریت تهیه کننده / بازیگردوری کنند».

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true