×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فساد در ایران خودرو با آخرین سرعت!

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ از صدور حکم اعدام برای وحید بهزادی معروف به سلطان خودرو و نجوا لاشیدایی، همسر این متهم خبر داد و اعلام کرد که هر دو نفر به اتهام «مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری، اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش‌خرید شش هزار و ۷۰۰ خودرو از سایپا و مشارکت در عملیات پولشویی و موضوعات مربوطه به سکه به اعدام محکوم شده‌اند.»

از این افراد ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه به همراه یک صد کیلوگرم طلا کشف شده است.

اسماعیلی در ادامه گفت که حکم صادر شده علیه این دو متهم قابل تجدید‌نظر خواهی است. نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، متهم ردیف اول و دوم در پرونده اختلاس و کلاهبرداری سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سال‌های ۹۶ و ۹۷ هستند. نجوا لاشیدایی و همسرش با کمک مادرانشان که آن‌ها را عضو علی‌البدل و بازرس شرکت‌هایی چون «هرمس فارمد» و «هرمس ویونا» کرده بودند، سفارش صوری و غیر‌واقعی خودرو انجام داده و معامله ارزی در سطح کلان را با تبانی با معاونان ارزی بانک‌های خصوصی و یکی از مسئولان بانک مرکزی، صورت می‌دادند.

غلامحسین اسماعیلی اما در نشست خبری امروز خود اشاره‌ای به دیگر متهمان هم‌پرونده‌ای نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی نکرد.

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، زوج جوان دهه شصتی متهم ردیف اول و دوم پرونده اختلاس و کلاهبرداری ۳۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سالهای ۹۶ و ۹۷ است. وحید بهزادی متولد سال ۱۳۶۰ خود را موبایل فروش معرفی کرده است که از ابوطالب بهزادی در خصوص استفاده از حسابهایش وکالت نامه دارد. بهزادی سابقه خروج از کشور در ابتدای سال ۹۷ به مقصد امارات را دارد.

همچنین در رابطه با اتهامات مربوط به شرکت سایپا، فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان مجلس ایران به اتهام «معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو» هر کدام به ۶۱ ماه حبس تعزیزی محکوم شده‌اند. مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا نیز به ۷ سال زندان محکوم شده است.

در میان مشکلات اقتصادی کشور، مردم شاهد رشد بیش از ۶۰ درصدی قیمت خودرو بوده اند و در این بین حسن روحانی رئیس جمهور ، وزیر تجارت و صنعت دولت را به تازگی برکنار کرده است.

در سال‌های اخیر پرونده‌های فساد اقتصادی کشور افزایش یافته است و تعدادی از این پرونده‌ها مربوط به مدیران دولتی یا خویشاوندان چهره‌های سرشناس است.

همچنین حدود ۹۰ نماینده برای حضور در انتخابات اخیر مجلس رد صلاحیت شدند که تعداد نامشخصی از این افراد به فساد متهم شده بودند. در سال گذشته نیز حسین فریدون، برادر حسن روحانی، به اتهام فساد مالی به پنج سال زندان محکوم شد.

 

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true