×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آقای رئیس جمهور، شخصا در قرارگاه فرماندهی سلامت مستقر شوید

بنابراین میدان‌داری مسئولین ارشد اجرائی فراتر از یک وزارت بهداشت می‌تواند از آلام روحی به نفع روان‌سازی تدبیر امور و امیدافزایی برای عبور از این دوره بکاهد و تجربه‌ای بالنده را به بار بنشاند.

آقای رئیس جمهور باید شخصا مانند شرایط جنگی در قرارگاه فرماندهی سلامت مستقر شود.»

مردم مساله کرونا را جدی بگیرند و در خانه بمانند

همچنین براساس گزارش ایرنا، علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، شیوع کرونا ویروس، را مسأله‌ای ملی با ابعاد پیچیده عنوان کرد و گفت: روند مبارزه با این بیماری، از دو نقیصه رنج می برد. یکی اینکه هنوز آنگونه که باید، یک عزم جدی ملی در ساختارهای کشور شکل نگرفته است و با وجود تاکیدات و آمادگی‌های اعلام شده، همکاری و هماهنگی لازم و کافی از جهات مختلف با دولت معمول نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مجلس هم که متأسفانه تعطیل شده است و این، فرآیند مطالبه‌گری و انعکاس مسائل و مشکلات مردم را با کُندی مواجه کرده است.

وی نقص دوم را جدی نگرفتن کرونا از سوی برخی مردم دانست و اضافه کرد: برخی از مردم همچنان این مسأله را جدی نمی‌گیرند و این در چرخه شیوع و گسترش بیماری نقش زیادی دارد. بنابراین واقعا توصیه می‌کنم که مردم در خانه بمانند و به‌ویژه با توجه به در پیش بودن نوروز، از مسافرت بپرهیزند.

نجفی خوشرودی با ابراز امیدواری از قطع چرخه انتقال و شیوع کرونا، پیشنهاد کرد که تعطیلی حداکثری در چهار استان قم، تهران، گیلان و مازندران، به اجرا در آید.

وی با بیان اینکه برخی از بیماران حتی به مرحله آزمایش نمی‌رسند و یا تا نتیجه آزمایشات اعلام شود، از بین می‌روند، خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت بهداشت در اعلام آمار واقعی نباید تردید و یا واهمه داشته باشند. اتفاقا این اقدام، موجب توجه بیشتر مردم خواهد شد و خواهند دید که خطر بسیار جدی است. در واقع ترس آگاهانه مردم، خودمراقبتی و رعایت هشدارهای بهداشتی را ارتقا خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا که اختیارات شورای عالی امنیت ملی به آن تفویض شده است، باید با قاطعیت به اجرا درآید. در این راستا، اهتمام به ملاحظات و نظرات مسئولان استانی و شهرستانی، مورد تأکید است.

نجفی خوشرودی ممنوعیت سفر به استان‌های شمالی به ویژه مازندران را مطالبه مردم این مناطق دانست و گفت: تشتّت و ناهماهنگی در این خصوص، پذیرفتنی نیست. موافق هستم که درباره قرنطینه کامل برخی شهرها یا استان‌ها، پیچیدگی زیادی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و … وجود دارد، اما درعین حال باید زیرساخت‌ها و آمادگی‌های لازم فراهم شود. چون جان مردم بر همه چیز ارجحیت دارد.

وی در عین حال گفت: البته در صورت ضرورت به قرنطینه کامل، باید ابتدا منابع مالی لازم و حمایت‌های معیشتی از اقشار آسیب پذیر پیش بینی شود.

نماینده مردم بابل در مجلس، مازندران را سومین استان درگیر این ویروس پس از تهران و قم برشمرد و اظهار داشت: متأسفانه این روند از جمله در شهرستان بابل در وضعیت قرمز قرار دارد و به شدت، صعودی است. تعداد مبتلایان و فوت شدگان در این شهرستان در حال افزایش است و تجهیزات اولیه پیشگیری و امکانات بیمارستانی، با کمبود مواجه است.

وی اضافه کرد: این بحران، تجربه‌ای سخت برای کشور است و میزان و چگونگی هماهنگی ساختارهای مختلف کشور و مدیریت این بحران، نباید به گونه‌ای باشد که مردم آن را با نحوه اقدام و مدیریت هماهنگ در وقایع دیگر در کشور، مقایسه کنند. وانگهی شرایط ناشی از تحریم ظالمانه آمریکا، تأمین نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات را با سختی مواجه کرده که خود مصداق تروریسم اقتصادی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true