×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بی سابقه ترین فشل مدیریتی در حوزه آبفا و خدمات شهری اهواز!

اهوازی ها هیچگاه به خاطر ندارند که بخاطر چند ساعت بارش باران این میزان بلا بر سرشان نازل و مستأصل شوند.
اموال بسیاری از مردم نابود و زیرساختهای شهری همچون اسفالت، فضای سبز و… به تدریج در حال نابودی است!!.
فاضلاب که مجاری زیر و رو زمینی خود را مسدود دید راهی جز ورود به اماکن مسکونی و تجاری نداشت. تجهیزات بسیاری از آپارتمانها همچون پمپ آب به زیر آب رفت و از کار افتاد و مردم بی آب شدند.
بسیاری از مناطق تا ۲۴ ساعت پس آن چند ساعت باران کماکان در محاصره ی آب و فاضلاب هستند. حمل و نقل عمومی کاملاً مختل شده و کرایه ها از حد تصور خارج شد.
بر اساس گفته ی رییس بیمارستان امام، اختلال و نوسان در جریان برق سبب مرگ حداقل ۵ بیمار بستری در بخش مراقبتهای ویژه گردید. ادرات و همه مراکز آموزشی تعطیل اعلام شد.
ناکارامدی دستگاههایی همچون آبفا (در مناطقی همچون خیابان انقلاب و زکی زاده و…) گواهی بر آغاز بحران در این حوزه بود و مسئولان و نمایندگان ماهها قبل باید اقدام به ترمیم و تقویت بخش مدیریت در چنین مجموعه هایی می شدند.
در همه جا بجز خوزستان اقتضای عقل و رضایتمندی عمومی این است که برای مدیریت حوزه های بحران زا همچون ابفا و شهرداریها، با تجربه ترین، متخصص ترین و قویترین مدیران را به هر قیمتی پیدا می کنند و می آورند تا آنها شاید بتوانند فارغ از روابط و توزیع منافع سر و سامانی به این حوزه ها بدهند، اما چرا در اهواز از این قاعده استفاده نمی شود و چرا ضعفت ترین اشخاص که نه از سابقه مدیریت ارشد در حوزه ی مربوطه بهره برده اند و نه بلحاظ علمی – مدیریتی شایسته چنین جایگاهی هستند را در راس این قبیل حوزه ها قرار می دهند؟ این سئوالی است که پاسخ به آن در واقع سرنخ بسیاری از بدبختیهای امروز اهواز را به آنان که دنبال حقیقت هستند نشان می دهد.
وقتی دادستان تهران در یک مقطع بخاطر موضوعی با مخاطب محدود ( یعنی تاخیر در پرواز هواپیما ) از باب حفظ حقوق عمومی ورود کرد آیا وضعیت اهواز با توجه به وفور قصور و تقصیرها در حوزه های مختلف خدمات شهری شایستگی ورود از سوی دادستان بعنوان مدعی العموم را ندارد؟ قطعا و بدون شک دارد.
سازمان بازرسی بررسی کند که پروژه های میلیاردی آبفا بر اساس کدام فرایند و به کدام شرکتهای پیمانکار و بر اساس کدام انالیز واقعی و با کدام نظارت موثر واگذار شده و چرا اوضاع شهر پس از صرف آن حجمِ انبوه از اموال عمومی نه تنها روی تحسین بخود ندیده بلکه بُغرنج تر از هر زمان شده است.
بررسی شود حاصل و محصول آن همه هزینه چه بود و کدام دستان پشت مدیران ضعیف قرار دارند که به رغم همه ی ضعف ها می مانند و موجبات نارضایتی و بدبینی عمومی را فراهم می کنند؟
مدیر بحران قبل از هر چیز باید پاسخ به این سئوال را از متولیان دو حوزه ی مرتبط به بحران اهواز می خواست و آن اینکه: با توجه به اینکه تکرار بحران اواخر سال ۹۷ کاملاً قابل پیش بینی بود، شما بعنوان متولیان اصلی جمع آوری و هدایت آبهای روان شهری (رو و زیرزمینی) طی چندین ماه گذشته چه کردید؟ چرا نه تنها نتایج کارتان دیده نشد بلکه بر حجم بحران به مراتب افزوده شد؟
شرایط شهر بسیار وخیم و وضع مردم بسیار سخت و اسفناک است و مسئولان ارشد از حمایتهای بدون دلیل مدیران ضعیف و ناآشنا به امور فنی باید دست بکشند.
از مسئولان قضایی استان تقاضا می کنیم در این موضوع مهم به طور جدی نقش آفرینی کنند. بخش خدماتی شهر اهواز مدتهاست که از عجز شدید مدیریتی رنج می برد و اهواز به واسطه ی بی مبالاتی مدیرانِ کاملا حلقه ای و فاقد شرایط حداقلی به این وضع و روز افتاده است؟ بازخواست مقصران می تواند مقدمه ای برای اعتمادآفرینی مردم‌ به سیستم در معنای موسع حقوقی و حتی دستگاه قضا باشد.
ورود جدی و بدون ملاحظه مراجع قضایی و بازرسی به موضوع بحران خدماتی شهر اهواز و کشاندن مدیران مرتبط جهت پاسخگویی و تحمیل مسئولیت قانونی به آنها، حداقل اقدامی است که مردم از آن مراجع دارند؟

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true