×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کدام علوم انسانی آقای حداد!

همانگونه که انتظار می رفت آقای حدادعادل پاسخ تند وتیزی را به صورت بیانیه چند صفحه ای علیه اظهارات فتاح رییس بنیاد مستضعفان، مبنی بر اشغال زمین این بنیاد توسط مدرسه تحت مدیریت ایشان، قرائت کرد. از برخی ارجاعات و توضیحات در مورد مدرک تحصیلی و حقوق فرزندان و همکاری با خیرین مدرسه ساز که هیچکدام ارتباط چندانی به اتهام مطرح شده از سوی آقای فتاح نداشت، بگذریم، آقای حدادعادل در این کلیپ چند دقیقه ای سعی در بزرگ نشان دادن جایگاه و خدمات مدرسه تحت مدیریت ایشان در حوزه علوم انسانی داشت.
آقای حداد در این کلیپ چند دقیقه ای بارها مدارس فرهنگ را عامل اصلی تحول در حوزه علوم انسانی کشور معرفی می کنند و این مدراس را نه بنیادی اقتصادی بلکه مکتبی انسان ساز معرفی می نمایند.

اما سوالی که در ذهن ما مخاطبان ایجاد می شود این است که واقعا آقای حدادعادل از کدام علوم انسانی و کدام انسانهای پرورش یافته در مکتب مدرسه فرهنگ سخن می گویند!؟ اگر واقعا چنین اتفاقی رخ داده و چنین تحولی ایجاد شده است، چرا ما دانش آموختگان علوم انسانی که سالها وقت خود را در دانشکده های علوم انسانی کشور سر کرده ایم، از آن بی اطلاع هستیم؟

آقای حدادعادل می فرمایند مدارس فرهنگ علوم انسانی کشور را دچار تحول کرده است، اما در واقعیت و براساس فکت های موجود نه تنها تحولی در حوزه علوم انسانی مشاهده نمیشود، بلکه هر آن آنچه بوده، بی ارزشتر شدن و به حاشیه رفتن بیشتر علوم انسانی بوده است. آقای حدادعادل از انسان سازی مدارس فرهنگ سخن می گویند، اما هرچه فکر می کنیم یک اندیشمند حوزه علوم انسانی و حتی یک منتقد و متفکر، نویسنده و.. که از مدارس فرهنگ رشد کرده باشد، را نمی شناسیم.

به نظر منظور آقای حدادعادل از فارغ التحصیلان مدرسه فرهنگ و انقلاب در حوزه علوم انسانی، آقازاده هایی است که در این مدرسه تحصیل نموده و فارع التحصیل شده اند (کمااینکه در سخنانشان به فرزند آقای فتاح هم اشاره ای می کنند) وگرنه بعید می دانم شهروندان عادی اصلا توان پرداخت شهریه این مدرسه را داشته باشند و یا فرزندان طبقات متوسط و بالای شهری علاقه چندانی به تحصیل فرزندانشان در این رشته و این مدرسه، از خود نشان دهند.

آقای حدادعادل شما در مقام یکی از مسئولان حوزه فرهنگی که دهه هاست در حوزه تالیف کتب درسی، ریاست فرهنگستان ادب فارسی و موسس مدارس فرهنگ مشغول به فعالیت هستید، فقط کافیست سری به دانشکده های علوم انسانی و دانشجویان و اساتید محترم این رشته ها، سری به مدارس و دبیرستان های کشور و دانش آموزان و دبیران رشته علوم انسانی و حتی شده سری به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بزنید تا بهتر جایگاه علوم انسانی و انسان سازی و تحول صورت گرفته در حوزه علوم انسانی را مشاهده فرمایید..

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true