×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دوباره شناسی خویشتن!

سپیده حکمت امان امان و صد امان از ما انسان ها که هر کدام به دردی گرفتاریم. اما چرا؟ به راستی چرا ما اینقدر درد داریم؟!

شاید جواب، آنقدرها هم پیچیده نباشد! کافی ست کمی فکر کنیم به خودمان. به جسمی که ماییم و به روحی که آن را کول کرده ایم و دنبال خود می کشانیم.

اما برای سالم بودن این دو قلوهای جدانشدنی هیچ برنامه یی نداریم. بیایید به خود نگاه کنیم همین مغزی که با آن فکر می کنیم با چند کار راحت به استراحت می رود مثلن کمتر فکر کنیم حداقل هشت ساعت حتا شده بطور ناپیوسته بخوابیم روزی یک ساعت فکرهای خوب کنیم از آرزوها و رویاهایمان تصویر بسازیم هرگز نگوییم نمی توانیم هرگز نگوییم نمی شود.

و اما ریه ها ریه ها شاید کمی به اراده ی ما عمل کنند کمی هم سرپیچی کنند اما تا جایی که به ما مربوط است بهتر است خوب نفس بکشیم. این هوا هوایی نیست که بخواهیم آن را هدر بدهیم این هوا تنفس خداست پس هرچه بیشتر و بهتر نفس بکشیم از دود و بوهای بد دوری کنیم هوای پاک را آلوده نکنیم ما در برابر هوایی که نفس می کشیم مسوولیم.   معده چطور؟ سیستم گوارش ما تنظیم ترین دستگاه طبیعی ست به آن سوخت می دهیم می سوزاند و اضافه ش را بیرون می ریزد.  معده ی هر انسان در بیشتر ساعاتی که بیدار ست دارد کار می کند و این خوب نیست پیامدش درد است و رنج .

پس باید بدانیم چه می خوریم لازم نیست زیاد غذا بخوریم تنها کافی ست غذای خوب بخوریم چیزهایی که مفیدند اگر کمتر بخوریم معده کمتر کار می کند و سلامت می ماند صبح ها و ظهر ها را کاری ندارم اما شب ها وقت استراحت معده هم هست با خوردن غذاهای سبک می شود راحت خوابید و با نشاط بیدار شد آب را فراموش نکنید هر چه آب بیشتر بخورید روشن تر می شوید خاصیت آب این ست که ما را روشن و شفاف می کند. دست ها و پاها چطور؟می شود کمتر راه رفت. م یشود ورزش کرد. دست ها هم ابزار تن اند. پس باید حواس مان باشد اگرابزارها خراب شوند شاید ما هم بی فایده شویم.

روح مان چطور؟ ما روح و روان خود را کم می شناسیم چون در دید ما نیست از بیرون دیده نمی شود بلکه از درون می شود به آن نگاه کرد تا وقتی پر از کینه و دروغ و دشمنی هستیم روان ما بیمارتر و رنجورتر می شود.  باید هر روز از ته دل بخندیم و ببخشیم تا هم بهتر بخوابیم و هم بهتر بیدار باشیم.

این دوقلوهای جداناشدنی روان و تن را بهتر و بیشتر بشناسیم تا معنای انسان را بفهمیم وقتی معنای انسان را بفهمیم از هر لحظه ی خود بهترین و بیشترین بهره را خواهیم برد. خدا در ما حاضر است این ماییم که نمی بینیم.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true