×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تمام مصائب دستمال کاغذی!

این روزها شاهد انواع برند ها تقلبی و جعلی و انواع کم فروشی در انواع اقسام‌ دستمال های کاغذی هستیم‌  که بعضا از تیشو (کاغذ دستمال ) نامرغوب استفاده می شود که برای پوست بدن مضر هستند .
کاغذ دستمال در درجات مختلف قرار دارد که متاسفانه تا کنون ساز و کار نوع و درجه مرغوبیت آن بر روی محصولات فراهم نمی شود و مشتری نمی تواند تشخیص مرغوبیت آن را از درون‌ جعبه یا لفاف دستمال اقتصادی تشخیص دهد که پس از استفاده و مصرف معمولا با زبری کاغذ تیشو مواجه می شوند و این‌ نشان می دهد درجه کاغذ مورد استفاده از نوع نامرغوب بوده .کاغذ های نامرغوب از بازیافت محصولات کاغذی و مقوا بوده و نسبت با دستمال های با کیفیت عالی و مرغوب اختلاف بسیاری دارد و در کل از خمیر ورجین کمتری در این نوع از محصولات استفاده شده و بیشتر تولید آنها بر اساس درصد ضایعات بازیافتی کاغذ و مقوا و…است.
ویژگی های کاغذ تیشو مرغوب بعد از خیس شدن پودر و ریز ریز نمی شود بوی نامطبوع ندارد معمولا از خمیر الیاف سلولزی که طبیعی هستند و برای محیط زیست ضرر ندارند ساخته می شود.استحکام مناسب در عین سبک و نازک بودن دارند.میزان جذب آب بالایی دارند و پس از استفاده بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه، دوباره به حالت اولیه خود بر می گردند.اما در تیشو های نامرغوب دقیقا عکس ویژگی های فوق است. رنگ تیشو سفید است و بعد از خیس شدن پودر و ریز ریز شده که این نشانه بی کیفیتی محصول است.
اخیرا مشاهده شده عده ای سود جو افرادی را به دام انداخته و با فروش ماشین آلات دستمال کاغذی و تضمین خرید محصول از انان‌ آنها را اغفال نموده و با مستقر نمودن ماشین آلات ارزان‌ قیمت در گاوداری ها مراکز ضایعات و یا امثالهم شروع به تولید دستمال های تقلبی می نمایند که این‌ به لحاظ بهداشتی بسیار خطرناک است .معمولا مشتری ها متوجه محصول با کیفیت و یا محصول تقلبی نشده و اقدام‌ به خرید می نمایند
ابعاد دستمال کاغذی یا ۲۰ سانت در ۲۰.۵ سانت است که به این‌ابعاد متوسط می گویند یا در ابعاد کوچک ۲۰ سانت در ۱۷ سانت است که به آن ابعاد کوچک گفته می شود . اما ابعاد متفرقه و غیر قانونی دیگری در بازار مشاهده می شود که معمولا از هر دو طرف کاغذ دستمال کوتاه تر شده و باز هم مشتری بدون‌ توجه به آن اقدام‌ خرید مینماید . اما در سویی دیگر با تعداد کمتری در برگهای دستمال مواجه میشویم‌ مثلا در دستمال کاغذی ۲۰۰ برگ بجای ان‌ با ۱۶۰ برگ یا کمتر مواجه میشویم‌ و یا با برش سایز کاغذ نسبت به ابعاد واقعی از ان‌ در اصلاح کم فروشی می نمایند که به لحاظ استاندارد بازهم دچار مشکل هستند و تایید شده استاندارد نیستند اما راه چاره چیست برای عدم اشتباه و خرید محصولی ممتاز کافیست کد ده رقمی‌ زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنید و نام‌ برند و شرکت‌ تولید کننده و صحت و سقم‌ برند مشخص‌ میشود که اصولا چنین‌ شرکتی‌ چنین‌ برندی با مشخصات‌ فوق در ان استان یا شهرستان تولید نموده یا خیر . اینجاست که می توان‌ هم‌ به سلامت خویش کمک نماید و هم اینکه به واحد های تولیدی مجوز دار برای ادامه حیات کمک نموده اید.
بیاید با فرهنگ سازی جان‌ خویش و خانواده خود را از محصولات نامرغوب و تقلبی نجات دهیم‌.

عضو شورای عالی مر‌کزی مجمع متخصصین خوزستان

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true