×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای مصوبات ستاد تسهیل از جمله مطالبات بخش خصوصی است

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با انتقاد از بی‌توجهی برخی بانک‌ها نسبت به اجرای مصوبات ستاد تسهیل ، گفت: خواسته و مطالبه بخش خصوصی استان اجرای دقیق و صحیح مصوبات این ستاد است تا در شرایط موجود، بتوان در مسیر رونق و جهش تولید گام برداشت.

 

 

شهلا عموری در جریان حضور سرپرست شعب  بانک اقتصاد نوین  منطقه جنوب غربی ایران در محل اتاق با تاکید ضرورت اعتمادسازی هرچه بیشتر بانک‌های استان، اظهارداشت: بیشترین موانعی که بخش خصوصی استان با آن روبه رو است ، مربوط به چالش‌هایی است که بانک‌ها ایجاد کرده‌اند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان ادامه‌داد: ستاد تسهیل در تمام استان‌ها تشکیل می‌شود و مشکلات بانکی واحدهای تولیدی در این ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اما در استان خوزستان بانک‌ها باوجود مصوبات مربوط به رفع موانع تولید از سوی ستاد تسهیل، بی‌توجه نشان می‌دهند.  به عنوان مثال، ستاد تسهیل در مصوبات خود، از بانک‌ها خواسته تا به منظور ایجاد رونق تولید، چک‌های برگشتی برخی واحدهای تولیدی که به تایید این ستاد می‌رسند را برای صدور دسته چک و یا پرداخت تسهیلات مدنظر قرار ندهند؛ ولی در خیلی از مواقع، چنین مصوباتی از سوی بانک‌ها اجرایی نمی‌شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه بانک‌های استان به صورت سلیقه‌ای با این مصوبات برخورد می‌کنند، افزود: بانکی که بتواند تسهیلات مناسب و ارزان قیمت در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد و همچنین نسبت به اجرای صحیح مصوبات ستاد تسهیل اقدام کند، طبیعتا برای بخش خصوصی قابل اعتماد است.

عموری با تاکید بر اینکه بانک‌های استان خوزستان همواره طی دوره‌های مختلف در پرداخت تسهیلات نسبت به میزان سپرده‌ها در بین استان های آخر کشور قرار دارند، گفت: در این بین باید یادآور شد که بانک‌های دولتی نیز از کمترین فعالیت ممکن در جهت حمایت از بخش خصوصی برخوردار هستند. وی نگاه بخشنامه‌ای به موضوعات مربوط به اقتصاد استان را یک آفت بزرگ در بین مدیران اجرایی خواند و گفت: این درحالی است که مشکلات بخش خصوصی با برخی ابتکارات مدیریتی قابل حل است.

 

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true