×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true

نوید قائدی: چندین سال است واگذاری‌های ضعیف بنگاه‌های اقتصادی توسط سازمان خصوصی در استان خوزستان سبب ایجاد نابسامانی‌های اقتصادی و معیشتی برای کارگران و ایجاد مشکلات اجتماعی برای کل استان شده است. حال که این تجربه تلخ و البته پرهزینه بر استان تحمیل‌شده می‌طلبد نمایندگان مجلس به‌عنوان وکلای مردم و مسوولان اجرایی در این زمینه منفعل نباشند و با بررسی دقیق ابعاد موضوع به فکر چاره اندیشی اساسی باشند تا خدایی ناکرده در آینده اتفاق های مشابه رخ ندهد.

در این زمینه لازم است نمایندگان و مسوولان با همکاری دانشگاه‌های استان تیمی کارشناسی را تشکیل دهند و ابعاد دقیق واگذاری‌های غلط و مشکل‌داری مانند گروه ملی و کشت و صنعت و … را بررسی نمایند.

با جمع‌بندی دقیق مشکلات می‌توان راهکارهای اجرایی جهت برون‌رفت از شرایط فعلی و واگذاری‌های آینده پیشنهاد داد.

چنانچه نمایندگان از موضع انفعال خارج شوند و دست یاری به‌سوی اساتید و کارشناسان اقتصادی استان دراز نمایند می‌توان طرحی متناسب و متناظر با شرایط استان برای پیگیری در مجلس تدوین کرد تا بعد از دفاع و قانونی کردن آن بتواند به‌عنوان الگو در واگذاری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به تجربیات تلخ گذشته در اکثر استان‌های کشور از بهترین شرایط واگذاری می توان به وگذاری در قالب سهام به کارکنان شاغل در بنگاه‌ها اشاره کرد, البته موضوع باید کارشناسی و پخته و برنامه‌ریزی شود تا مسیر به‌درستی طی شود. از مزایای این روش ایجاد تعهد و تعلق‌خاطر کارکنان نسبت به مجموعه و انتفاع آن‌ها از سود حاصل‌شده خواهد بود. و درنهایت با آموزش صحیح و ایجاد ساختار مناسب می‌توان مدیریت را به خود مجموعه واگذار کرد. لازم به ذکر است بعد از مشکلات حادث‌شده در کشور تعدادی از کارشناسان اقتصادی بر این نوع واگذاری تأکید و التفات داشته‌اند. لذا مجدد پیشنهاد می‌شود در استان خوزستان کارگروهی تشکیل و بر این موضوع متمرکز شود تا شاید بتوان از موضع انفعال خارج و با همکاری اساتید اقتصادی و فنی و دیگر کارشناسان مجرب ,طرحی خوب و قابل‌اجرا برای کل کشور تهیه و پیشنهاد داد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true