×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
 تمام بزرگان سینما برای بابک زنجانی فیلمنامه می فرستادند!

به گزارش مووی مگ به نقل از سینماروزان، در تمام دورانی که بابک زنجانی به عنوان یک متهم اقتصادی محاکمه می‌شد و درنهایت حکم اعدامش صادر شد هیچ کدام از سینماگران منتفع از همکاری با وی، کلمه‌ای در حمایت او حرف نزدند ولی حالا داریوش باباییان که به‌واسطه پخش فیلم “نقش نگار” با زنجانی همکاری داشته در گفتگو با مجتبی اردشیری در فرهیختگان، مدعیات حامیانه عجیبی را درباره زنجانی بیان کرده است!

داریوش باباییان بیان داشت: من همین الان هم از «بابک زنجانی» دفاع می‏کنم. من درمورد «بابک زنجانی»، حرف خودش را می‏زنم که او سرباز دولت بود. در دوره تحریم به ایران خیلی خدمت کرد. بودجه آورد و محصولات دولت را برایشان فروخت و درصدی پورسانت گرفت. اتفاقا «بابک زنجانی» چرا الان هست؟ چون می‎خواهد برود و پول‎‌ها را بیاورد. ولی از همین بلبشویی که درست کرده‎اند که «تو خوبی» و «تو بدی»، ترس و وحشت دارد. می‎ترسد بیرون بیاید چون کار‌های مثبتی انجام داد.

تهیه‌کننده “چهار اصفهونی در بغداد” ادامه داد: مگر کارآفرینی «بابک زنجانی» کم بوده؟ من از او بی‎دلیل دفاع نمی‏کنم ولی بابک با کار کردن، اقتصاد یک‎سری هلدینگ‌ها را راه انداخت، بانکداری کرد، هواپیمایی که الان در ایران درحال پرواز به داخل و خارج از کشور است را چه کسی وارد کرد؟ همان بودجه‏‌هایی است که از آن درآمد‌های سنگین حاصل از فعالیت مشخص خودش به دست آورد، خرید کرد و آورد داخل ایران.

باباییان افزود: نمی‏خواهم بگویم ایشان در خارج از کشور پولی ندارند یا سودی از فعالیت‎هایش نکرد، نه، ولی خدمات بسیاری هم انجام داد.من نمی‎خواهم حرف سیاسی بزنم ولی اگر «بابک زنجانی» جزء دارودسته‎ای بود که اسمش باید مدام آورده می‎شد، در دوره‎ای که رئیس قوه قضائیه و… عوض شدند، باز باید اسم این آدم را بیشتر می‏بردند ولی می‏دانند که او در دوره خودش، کار کرد. همین الان که تحریم هستیم، خیلی از دولتمردان دوست دارند «بابک زنجانی»‌هایی داشتند که بتوانند کارشان را انجام دهند ولی تحریم آن دوره در ادامه به نفع ایران شد چون تولید داخلی راه افتاد و به همین دلیل امروز ما کمتر به «بابک زنجانی»‌ها نیاز داریم.

تهیه‌کننده “دزدان خیابان جردن” با اشاره به سوابقش در همکاری با زنجانی اظهار داشت: این آدم وقتی در سینما هم وارد شد، من با ایشان نشست داشتم. آدمی نبود که به‎خاطر سودجویی به سینما آمده باشد. وقتی دفترش را راه انداخت و آمد با هومن سیدی و علی عطشانی و ابراهیم شیبانی چند فیلم ساخت، تمام بزرگان سینما و آنهایی که در تولید و کارگردانی، ادعایی داشتند برای او فیلمنامه می‏آوردند؛ چه حزب‎اللهی و انقلابی و چه غیرانقلابی‏اش. من یک‏بار در دفترش دیدم که حدود ۵۰ فیلمنامه از اکثر آدم‎‌ها رسیده و همه هجوم آورده بودند که با او کار کنند.

داریوش باباییان ادعا کرد: زنجانی اگر در سینما می‌ماند، جزء فعالان خوب این سینما بود اما یک گروهی وقتی دوره دولت عوض می‎شود، می‏آیند و زیرپای گروه دیگر را خالی می‏کنند تا امثال اینها سرشان زیر آب برود. دفاع نیست ولی کسی که کار کرده را باید بگوییم و قدر کار کردن و مثبت بودنش را بدانیم. الان خیلی‎‌ها در دولت هستند که دارند کار می‏کنند و هیچ اقدام مثبتی هم انجام نداده‏اند ولی یک‎جا‌هایی آدم دردش می‏گیرد چون من به چشم خودم این خدمات را دیدم و مثلا در «نقش نگار» حضور فیزیکی داشتم و دیدم که چقدر زحمت کشید برای فیلم. بابک هواپیما‌ها و هتل‎هایی راه انداخت که الان مردم ایران دارند از این امکانات استفاده می‎کنند. ای‏کاش الان هم آدم‎‌هایی مثل ایشان خوشفکر داشتیم که هم اقتصاد را می‏شناختند و هم فعالیت اقتصادی انجام می‎دادند و هم به نفع مملکت‎شان یک‎جا‌هایی را آباد می‎کردند.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true